فاطمه، یکی از خبرنگاران کرمانی‌ست، او 40 روز است، هروقت نامِ شهید جواد کریمی را می‌شنود و یاد شرایط خاص پدر و مادر او می‌افتد، اشک از چشم‌هایش جاری می‌شود، فاطمه آنقدر اشک می‌ریزد که چشم‌ها و نوک بینی‌اش قرمز می‌شود و من هم هر بار بغض می‌کنم و می‌گویم «این پسر را با چشم‌های‌شان بزرگ کردند» .
کد خبر: ۱۱۲۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 01 September 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس؛ مهسا حقانیت: فاطمه داشت، خبر‌های شهادت ستوان جواد کریمی را تنظیم می‌کرد و وقتی به این قسمت رسید که درباره شرایط جسمی پدر و مادر نوشته بودند، بغضش ترکید و های‌های گریه کرد، حالا هر وقت که اسم این شهید وسط می‌آید، ناخودآگاه آنقدر گریه می‌کند که چشم‌ها و نوک بینی‌اش قرمز می‌شود.

این پسر در سکوت بزرگ شد، اما بلندآوازه شد

معمولا بیشتر پدر و مادر‌ها برای بزرگ کردن بچه‌های‌شان زحمات زیادی می‌کشند، آقا و خانم کریمی هم برای بزرگ کردن «آقا جواد» خیلی زحمت کشیدند، خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید، زیرا آن‌ها ناشنوا هستند و نه می‌شنوند و نه حرف می‌زنند، این ۴۰ روز که از شهادت شهید کریمی می‌گذرد، وقتی حرف شهید جواد کریمی پیش می‌آید، فاطمه اشک می‌ریزد و من می‌گویم این پدر و مادر، پسرشان را با چشم‌های‌شان بزرگ کردند.

وقتی خانم و آقای کریمی به قد و بالای رشید پسرشان توی لباس نظامی نگاه می‌کردند فقط خدا می‌داند که چقدر ذوق می‌زدند و توی دل‌شان، «هزارماشاء‌الله و هزارالله‌اکبر» می‌گفتند، اما باز هم فقط خدا می‌داند آن لحظه که خبر شهادت جگرگوشه‌شان را شنیدند چه بر آن‌ها گذشت، آن هم این پدر و مادر که نمی‌تواستند داغ‌شان را فریاد بزنند و فقط با اشک و سکوت به سوگواری پرداختند.

ستوان جواد کریمی چگونه شهید شد؟

ماجرای شهادت شهید کریمی از این قرار بود که ساعت ۱۸ و ۱۰ دقیقه عصر ۱۰ تیرماه ماموران یگان انتظامی و کلانتری شهر بافت با حکم قضایی برای دستگیری یک متهم به منزل وی مراجعه کردند.

این فرد به محض رسیدن ماموران به جلوی منزلش، هنگامی که در را باز کرد، ماموران را به رگبار گلوله بست و جواد کریمی در این حادثه به شهادت رسید و ۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

حالا فرزند شهید کریمی نه تنها صدای پدرش را نمی‌شوند و چشم‌های او را هم نمی‌بیند بلکه تمام عمرش را باید در حسرت آغوش پدر به‌سر کند.

هلاکت قاتل ۱۴ ساعت بعد از وقوع قتل.

اما فرد ضارب پس از این ماجرا، از خانه بیرون رفت و یک پراید را در خیابان متوقف کرد و پس از پیاده کردن راننده خودروی مذکور، متواری شد.

ماموران انتظامی و یگان ویژه از همان لحظه اولیه پیگیری‌های ویژه برای دستگیری فرد شرور را در دستور کار خود قرار دادند و با اقدامات تخصصی محل اختفای قاتل را در یکی از روستا‌های شهرستان بافت شناسایی کردند و قاتل شهید «جواد کریمی» در کمتر از ۱۴ ساعت به‌هلاکت رسید.

یک ماه؛ ۲ شهید

«شهید کریمی»، اما تنها شهید انتظامی کرمان در سال‌جاری نیست، ما کرمانی‌ها فقط یک ماه پس از شهادت «ستوان کریمی» یک شهید دیگر را هم تقدیم کردیم، «شهید میلاد آزادآور».

۱۰ مردادماه امسال ماموران انتظامی شهرستان جیرفت با هماهنگی مراجع قضایی و در اجرای طرح امنیت محله‌محور، با قاچاقچیان در محور دلفارد به جیرفت درگیر شدند.

در این درگیری و بر اثر لغزندگی ناشی از پاشیدن مواد سوختی از سوی قاچاقچیان و سانحه تصادف خودرو، دو نفر از ماموران از ناحیه سر و کتف مجروح و به بیمارستان منتقل شدند و میلاد آزادور یک روز پس از این حادثه در بیمارستان به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پسران ۸ ساله و ۱۰ ساله او به سوگ پدر نشستند.

کرمان ۴۶ شهید انتظامی دارد

این درحالی‌ست که بر اساس آخرین آماری که سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان ارائه کرده است: تاکنون کرمانی‌ها ۴۶ شهیدسرافراز انتظامی را تقدیم کرده‌اند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار