مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حدود 30 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی موزه بزرگ خراسان تاکنون هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 15 October 2015

30 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی موزه بزرگ خراسان هزینه شد

محمدرضا کارگر در نشست تخصصی خراسان شناسی در محل موزه بزرگ خراسان اظهار داشت: موزه بزرگ خراسان ظرفیت بسیار مناسبی برای برگزاری نشست‌های این گونه دارد و باید از ظرفیت فراهم شده برای خراسان شناسی استفاده شود.

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: علاوه بر این باید از ظرفیت فراوان موزه بزرگ خراسان جهت آشنایی نسل جوان با ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی این خطه استفاده بیشتری شود.

کارگر با اشاره به اینکه احداث موزه بزرگ خراسان اقدامی با برنامه‌ریزی مناسب بوده است خاطرنشان کرد: حدود 30 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی این مجموعه بزرگ و ارزشمند تاکنون هزینه شده است و باید در راه غنای کامل آن و همچنین تجهیز آن گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه خراسان از دیرباز مهد شخصیت‌ها و مشاهیر بسیار بزرگی بوده است عنوان کرد: این مشاهیر مهمترین سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه محسوب می‌شوند و خوشبختانه کشور ایران به صورت عام و خراسان به شکل خاص از این سرمایه اجتماعی بهره مند است.

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: این سرمایه‌های اجتماعی دائمی و ماندگار هستند و از گزند حوادث و بلایای طبیعی همواره به دور هستند. بزرگداشت این افراد باید بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد زیرا در واقع به منزله بزرگداشت سرمایه‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب ایران خاطرنشان کرد: با وجود این پیشینه دیرینه، بسیاری از مواریث تاریخی خود را حفظ کرده‌ایم حال آن که در بسیاری از کشورهای این میراث های تاریخی از میان رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار