زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: پیاده‌روی اربعین قدرت نرم مسلمانان در تقویت اسلام ناب و ظلم‌ستیزی است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ 08 September 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با اشاره به جنگ شناختی دشمنان و بزرگ‌نمایی غیرواقعیت‌ها از جمله در مسئله حجاب، گفت: حجاب یک میثاق دینی، فرهنگی و تاریخی بوده و از لحاظ اعتقادی اکثریت مردم به حجاب به عنوان حکم اسلامی معتقد و از لحاظ اخلاقی نیز قشر کثیر جامعه معتقدند که حجاب باعث افزایش عفت و موجب تحکیم خانواده می‌شود.

وی با یادآوری ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس فرانسه و با بیان اینکه دولت فریبکار فرانسه که از مواجهه ایران با پدیده بی‌حجابی انتقاد کرده و آن را ضد حقوق زنان می‌داند، افزود: همین کشور در اغتشاشات پارسال، تمام‌قد از اغتشاشگران هنجارشکن حمایت کرد، در حالی که امروز وزارت آموزش و پرورش فرانسه در یک اقدام ضد حقوق بشری، پوشش اسلامی را در مدارس این کشور ممنوع کرده که ممنوعیت حجاب در فرانسه بیانگر دورویی مدعیان حقوق بشر و حقوق زن و نیز نشانگر این است که در غرب نیز بی‌حجابی اجباری است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با اشاره به حماسه بزرگ اربعین و راهپیمایی بی‌نظیر اربعین با حضور بیش از ۲۲ میلیون نفر از زائران مسلمانان و آزادیخواهان که چهار میلیون نفر آنان زائران ایرانی بودند، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین قدرت نرم مسلمانان در تقویت اسلام ناب و تقویت ظلم‌ستیزی است.

حسینی‌نسب با گرامی‌داشت سالروز قیام ۱۷ شهریور، جمعه خونین ۱۷ شهریور سال ۵۷ را یکی از روز‌های خون‌بار و فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست که مردم علیه رژیم پهلوی قیام کردند و این رژیم هزاران نفر را به شهادت رساند، تصریح کرد: استقلال، آزادی و حکومت اسلامی ثمره فداکاری‌ها و مقاومت ملت ایران بوده و مقاومت راهی برای فتح قله‌ها است.

وی با تسلیت ایام ارتحال پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با بیان اینکه مسئله جانشینی از نگرانی‌های پیامبر اکرم (ص) و استقرار نظام امامت، آخرین مأموریت پیامبر اکرم بود، عنوان کرد: ایشان حتی در این باره در بستر بیماری خواستند وصیت‌نامه‌ای بنویسند، اما به خاطر کارشکنی‌ها نانوشته ماند و بعد از پیامبر (ص)، جانشین پیامبر خانه‌نشین شد.

امام جمعه سلطانیه خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) آماج جنگ ترکیبی دشمنان بود و غربت امام حسن (ع) در امتداد غربت و مظلومیت حضرت علی (ع) است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار