رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ایام اربعین ۱۲۵۹۸ هزار مورد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها انجام و ۲۶۸ مورد نمونه‌برداری اولیه و مواد غذایی صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 10 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  جاسم محمدی با تشریح خدمات ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: در این مدت ۴۹۸۰۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده و ۶۶۶۸ نیز  پرتابل سنجش شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای ورود زائران به استان تا کنون تعداد ۷۷۴۵۱ نفر به اورژانس مراجعه و از این تعداد ۶۹۴۰۳ نفر پس از دریافت خدمات اولیه، به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین ۵۰۲۹ نفر در بخش‌های اورژانس، ۲۳۴۵ نفر در بخش‌های تخصصی و ۶۱۴ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند و ۱۳۴۶ مورد عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شده است.

محمدی با اعلام این که در حوزه فوریت‌های پزشکی، تعداد کل خدمات ارائه شده ۳۱۲۶۹۷ مورد است، خاطر نشان کرد: ۱۲۳۲۵ تماس با فوریت‌های پزشکی گرفته شده، ۲۰ فراخوان بالگرد و ۲ فراخوان هواپیما داشته‌ایم و همچنین ۱۰۴۰ نفر در حوادث ترافیکی و ۳۱۱۶۵۷ نفر در حوادث غیرترافیکی مصدوم شده‌اند‌ و علاوه بر آن تعداد اعزام آمبولانس‌ها ۵۰۳۴ مورد بوده است.

وی با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده در این ایام، تصریح کرد: مرکز مراقبت‌های سندرومیک مرز بین‌المللی مهران همچنان فعال است و زائران پس از ورود به کشور غربالگری می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: ۹۰۶۷ نفر از خادمین موکب‌دار نیز به طور کامل در زمینه بهداشتی آموزش دیده‌اند و همچنین تعداد رسانه آموزشی توزیع شده ۳۹۶۳۴ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخ سرپایی ۶۱۲۰۳ بوده است، گفت: نسخ بستری ۹۱۱۹ مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۷۰۴ مورد، تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی ۲۴۹۹ مورد بوده است.

محمدی در پایان تصریح کرد: تعداد ۲۳۵۶۶ نفر نیز به مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی درع مرز بین‌المللی مهران مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار