در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان مطرح شد
مهدوی مطلق : متاسفانه در توزیع بسته‌های آموزشی عدالت رعایت نمی‌شود به گونه‌ای که ما می‌بینیم تعداد زیادی از دستگاه‌ ها و نهادهای حمایتی بسته‌های آموزشی خود را فقط در چند روستا و منطقه مشخص توزیع می‌کنند، اما در شهرستان بویراحمد کمترین‌ حمایت ها صورت می‌گیرد و حتی در بخش‌هایی از این شهرستان تاکنون حتی یک بار این بسته‌ها توزیع نشده است !
کد خبر: ۱۱۲۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 12 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، شهرام مهدوی مطلق در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : در خصوص هزینه های دریافتی از اولیا آنچه که قانون می گوید و دارای مصوبه است باید اجرا شود .

مهدوی مطلق در خصوص فروش املاک زمین و ساختمان‌های بدون استفاده و مازاد آموزش و پرورش هم گفت : در این خصوص قانون مشخص و معین است و آموزش و پرورش باید با رعایت این موارد اقدام به فروش اموال مازاد نمایند.

وی بیان کرد : در خصوص سرویس مدارس دو موضوع مهم وجود دارد اول میزان استعداد خودرویی موجود در شهرستان است که می‌توان به خدمت گرفت و دومین موضوع که از اهمیت بسیار بالایی هم برخوردار است داشتن صلاحیت رانندگان این خودروهاست .

مهدوی مطلق ادامه داد : شهرداری یاسوج ملزم است ابتدا همه ظرفیت خودرویی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد نه دانشگاه‌ها چرا که آموزش عالی خود موظف به تهیه سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان است .
فرماندار بویراحمد گفت : زیرساخت‌های موجود شهرستان واقعاً جوابگوی مشکل سرویس مدارس و حمل و نقل نیست ضمن اینکه شهرداری در واقع موظف به تامین وسایل حمل و نقل عمومی شهر است نه دستگاه‌های خاص از جمله دانشگاه‌ها و تا اول مشکل سرویس مدارس حل نشود شهرداری حق ارائه سرویس به دانشگاه را ندارد .

وی به لزوم تشکیل سامانه‌های محلی برای ساماندهی سرویس مدارس اشاره کرد و افزود : شرکت‌های حمل و نقل هم موظف هستند مینی بوس‌های خود را با اولویت دادن به آموزش و پرورش در اختیار مدارس قرار دهند که در صورت عدم همکاری در خصوص سهمیه سوخت آن‌ها تجدید نظر می‌شود .
مهدوی مطلق گفت : در خصوص وضعیت ترافیکی و فرهنگ حمل و نقل و تردد در سطح شهر نیازمند فرهنگ سازی به صورت پایه‌ای از مدارس هستیم ضمن اینکه آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در ادامه به مشکلات آموزش و پرورش بویراحمد اشاره کرد و افزود : حدود ۶۷ هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند اما این شاخص جمعیتی بسیار مهم در تخصیص بودجه و اعتبارات مورد توجه قرار نمی‌گیرد .

فرماندار بویراحمد ضمن انتقاد از وضعیت موجود افزود : در حالی که بیش از ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان در این شهرستان قرار دارد، اما اعتبارات آن در حدود ۳۰ درصد در نظر گرفته می‌شود و بار‌ها در این خصوص اعتراض و اعلام کرده‌ایم که تاکنون بی‌نتیجه مانده است هرچند بخشی از این مشکلات ساختاری است و باید به شکل ریشه‌ای حل شود .

مهدوی مطلق در خصوص مشکل فضای فیزیکی آموزش و پرورش در شهرستان بویراحمد توضیح داد : هرچند این مشکلات هنوز وجود دارند ، اما در سال گذشته اقدامات خوبی در خصوص ایجاد فضا انجام شد که البته امیدواریم در سال جدید توجه بیشتری شود و بخشی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای حل مشکل فضای آموزشی این شهرستان در نظر گرفته شود .

فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد صریح از نهاد‌های حمایتی گفت : متاسفانه در توزیع بسته‌های آموزشی عدالت رعایت نمی‌شود به گونه‌ای که ما می‌بینیم تعداد زیادی از دستگاه‌ ها و نهادهای حمایتی بسته‌های آموزشی خود را فقط در چند روستا و منطقه مشخص توزیع می‌کنند، اما در شهرستان بویراحمد کمترین‌ حمایت ها صورت می‌گیرد و حتی در بخش‌هایی از این شهرستان تاکنون حتی یک بار این بسته‌ها توزیع نشده است !

مهدوی مطلق با بیان این نکته که در همه مناطق استان فقر وجود دارد گفت : انتظار ما این است که در توزیع بسته‌های حمایتی عدالت رعایت شود به همین منظور در نشست فوق العاده شورای آموزش و پرورش شهرستان در هفته آینده این دستگاه‌های حمایتی دعوت شوند .

وی به اهمیت زیباسازی محیط‌های آموزشی اشاره کرد و گفت : انتظار این است که دستگاه‌ها و همچنین هنرمندان در این زمینه به یاری آموزش و پرورش بیایند .

فرماندار بویراحمد ادامه داد : در بحث سازماندهی معلمین انتظار این است که حداقل جابجایی را داشته باشیم ضمن اینکه باید به اهلیت و نقش تربیتی مدیران مدارس توجه جدی شود .

مهدوی مطلق با اشاره به اعلام برخی فراخوان‌ها از سوی اغتشاشگران گفت : نقش معلمان در خنثی سازی این اقدامات بسیار مهم و موثر است .

فرماندار بویراحمد با اشاره به دهه آخر صفر و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این مناسبت‌ها فرصتی برای روایتگری توسط آموزش و پرورش است که انتظار می‌رود از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده شود.

لازم به توضیح است شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد به دلیل عدم حضور در این نشست از طرف فرماندار اخطار جدی گرفت و مهدوی مطلق گفت که اگر این دستگاه یک جلسه دیگر غیبت داشته باشد به کمیته تخلفات معرفی می‌شود چرا که بیشترین غیبت را در شورای آموزش و پرورش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار