همایش ملی بحران‌های زیست‌محیطی تالاب میقان اراک روز سه‌شنبه در کانون امام خمینی‌(ره) این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 12 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این همایش گفت: در برخی موارد، عوامل توسعه به ضد توسعه تبدیل شده است.

اسدی افزود: در راستای توسعه صنعت و تولید فشارهای زیادی وجود دارد اما در راستای اجرای هر طرح باید مسایل زیست محیطی آن دیده شود.

وی بیان کرد: مشکلات و مسایل زیست‌محیطی یک روزه رخ نداده است و به طور قطع یک روزه هم قابل حل نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: بخشی از مشکلات تالاب میقان به دلیل دست اندازی انسان‌ها به واسطه تغییر کاربری صورت گرفته و قسمتی به خاطر تغییرات صورت گرفته در ساخت و سازها، بندهای خاکی و سایر موارد ایجاد شده است.

اسدی اظهار کرد: درک ضرر و زیان‌های زیست محیطی سخت و زجرآور است و شاید همه فشاری و مشکلاتی که اهالی منطقه تالاب میقان دارند را به خوبی درک نکنند.

وی گفت: این قول داده می‌شود که تا یک سال آتی اقدامات خوبی برای حل مشکلات اهالی منطقه تالاب میقان اراک صورت گیرد اما لازمه این مهم همکاری و همدلی همگانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: حل مشکلات تالاب میقان اراک نیازمند حمایت چندجانبه است و باید در ابتدا چند اقدام مشخص برنامه‌ریزی شود و بتوان به درستی آن را اجرا کرد.

اسدی گفت: یکی از هدفگذاری‌های اصلی باید به سمت شرکت املاح باشد تا این واحد برنامه‌های ساماندهی خود را برای اقدامات صورت گرفته ارایه دهد.

وی اظهار کرد: شهردار داودآباد باید تلاش کند تا مرکز توریستی این منطقه را راه‌اندازی کند.

در این همایش مقالات برتر با محورهای فن‌آوران نوین و هوشمندسازی در بستر تالاب میقان، پایش، کنترل و کاهش آلودگی آب، هوا و خاک تالاب میقان، تنوع زیستی پوشش گیاهی و گردشگری پایدار تالاب میقان، مدیریت پسماند و پساب تالاب میقان و رسانه، آموزش و فرهنگ‌سازی ارایه و برترین‌ها با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار