معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح ارتقاء کیفیت محصولات مهم استان در نخیلات و مزارع صیفی‎جات، با اعتبار 1.5 میلیارد ریال اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 16 October 2015
تابناک بوشهر: خسرو عمرانی با اشاره به اینکه طرح ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی استان بوشهر با هدف ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی اجرا شده است، اظهار داشت: اجرای این طرح که همه مراحل تولید را در بر می‎گیرد در هر مرحله ضمن رعایت استانداردهای لازم در تولید محصول سالم برنامه‎ریزی می‎شود.

وی با بیان اینکه طرح ارتقاء کیفیت محصولات در باغ‎های نخیلات، مزارع گوجه فرنگی، خربزه و هندوانه اجرا می‎شود گفت: در اجرای این طرح با تولید محصول سالم  که سلامت مصرف کننده را تضمین می‎کند کمترین مخاطرات زیست محیطی به همراه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح یاد شده با اعتبار 1.5 میلیارد ریال اجرا شده بیان کرد:  اجرای این طرح  شامل نظارت، آموزش و تامین تجهیزات کنترل غیر شیمیایی و بیولوژیک در سطح 100 هکتار در مزارع گوجه فرنگی سه شهرستان دیر، دشتی و دشتستان است.

عمرانی افزود: دراجرای طرح ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی استان بوشهر تمامی توصیه‎های فنی از قبیل مدیریت کاشت، تغذیه، آبیاری، کنترل آفات و بیماری‎ها با تاکید بر کنترل‎های غیر شیمیایی و کنترل در قالب نظارت‎های مستمر و یک بسته آموزشی به کشاورزان ارائه می‎شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تجهیزات کنترل غیر شیمیایی و بیولوژیک در اختیار کشاورزان قرار گرفته است بیان کرد: در اجرای این طرح تمامی فعالیت‎های مزرعه توسط کارشناس نظارت می‎شود و پس از نمونه‎برداری از مزارع تحت نظارت به شرکت‎های ذیصلاح برای آزمایش‌های لازم ارسال می‎شود.

عمرانی خاطرنشان کرد: در طرح ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی استان بوشهر دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر طرح بر روی فرایند تولید در مراحل مختلف نظارت می‎کند و فعالیت‎های نمونه برداری، آنالیز نمونه‎ها و تجزیه و تحلیل نهایی را طبق ضوابط تعیین شده توسط  اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی  انجام می‎شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار