استاندار خوزستان با بیان اینکه با تمام توان ایستاده‌ایم تا نگذاریم هیچ مانعی جلوی پیشرفت شهر اهواز را بگیرد، گفت: باید همه امکانات دستگاه‌های استان خوزستان برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 18 September 2023

علی اکبر حسینی محراب در جلسه پایش شهر اهواز، اظهار کرد: طرح فاضلاب شهر اهواز باید به گونه‌ای سامان داده شود که ماندگار باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها و صنایع بزرگ باید در قالب ارزش افزوده و مسئولیت‌های اجتماعی در ساماندهی آب‌های سطحی با شهرداری همکاری کنند، عنوان کرد: رسیدگی به آب‌های سطحی وظیفه شهرداری است و باید در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام دهد.

استاندار خوزستان بر استفاده از روش‌های تأمین مالی جدید در استان تاکید کرد و گفت: با فروش فاضلاب شهر به صنایع می‌توان برای استان خوزستان تولید درآمد کرد.

حسینی محراب تصریح کرد: باید دست فضای سبز، نیروگاه‌ها و صنایع از آب کارون قطع شود و تامین آب آن‌ها از طریق خرید پساب فاضلاب انجام شود.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید ورود جدی در این زمینه داشته باشد تا با استفاده از دانش تیم‌های مطالعاتی قوی، گام‌های مثبتی در فروش پساب فاضلاب شهری و پساب صنعتی نیشکر برای استان خوزستان برداریم.

استاندار خوزستان گفت: باید موانع از سر راه مردم برداشته شود؛ در این خصوص باید جلسات مربوط به پایش شهر اهواز مرتب برگزار شوند تا از سد مشکلات گذر کنیم.

حسینی محراب گفت: با تمام توان ایستاده‌ایم تا نگذاریم هیچ مانعی جلوی پیشرفت شهر را بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم آبگرفتگی را تحمل نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: باید از روز نخست همه امکانات متمرکز شود، حتی اگر لازم باشد شهر را به چند حوزه فعالیتی تقسیم کنیم و مسئولیت هر بخش کار به دستگاه‌های ذی ربط سپرده شود.

استاندار خوزستان با اشاره به بازگشایی مدارس در هفته آینده گفت: دانش‌آموزان ما نباید دغدغه ترافیک و سرویس مدارس را داشته باشند و باید با خیال راحت در کلاس درس حاضر شوند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، حسینی محراب تصریح کرد: آموزش و پرورش باید تمیزی مدارس را سرلوحه کار خود قرار دهد و با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها، فضای شهری را برای مدارس و دانشگاه‌ها در آغاز سال تحصیلی آماده کند.

وی در پایان گفت: در صورت امکان باید ریل‌باس برای تردد خانواده‌ها فعال شود. همه به کمک بیایند تا برای ایام بازگشایی مدارس، فرزندان ما تغییرات فضا و زیبایی شهر را حس کنند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار