نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نماز جمعه پایگاه‌ اصلی ولایت و اهل بیت‌(ع)، قرآن، تعظیم شعائر اسلامی، نشان دهنده اقتدار مسلمانان و بزرگترین پایگاه قدرت است.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 21 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در گردهمایی مسئولان ستادهای نمازجمعه و مدیران دفاتر ائمه جمعه استان مرکزی در اراک، افزود: نمازجمعه یکی از سنگرهای مهم دفاع، پشتیبانی از دفاع، معنویت و پادگان نیروساز است.

وی گفت: انقلاب اسلامی نماز جمعه را به عنوانی یکی از شعائر مهم دینی که سال‌های سال در طاغوت‌ها دفن شده بود،به برکت امام راحل احیا کرد.

امام جمعه اراک ادامه داد: نماز جمعه، انسان را از دامن شرق و غرب آزاد و در دامن خدا، توحید و وحدانیت قرار می‌دهد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: قبل از انقلاب، نمازجمعه‌ای وجود نداشت و ائمه جمعه جایگاهی نداشتند و درباریان از برگزاری آن احساس خطر می‌کردند و می‌خواستند روحانیت تحت اموار آنها باشد.

وی اظهار کرد: همه باید در راستای توسعه کشور و حل مشکلات جامعه تلاش مضاعفی به کار گیرند و جوانان در این مسیر از دوران دفاع مقدس درس شجاعت، مردانگی، غیرت، خلاقیت و نوآوری کسب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: برای حل مشکلات کشور باید به امر نوآوری و خلاقیت توجه ویژه شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: هیچ ملتی بدون فداکاری به قله‌های رفیع نمی‌رسد و اقتصاد مقاومتی باید با تلاش همه دنبال شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی عنوان کرد: نمازجمعه یک الگوسازی برای اقتصاد اسلامی و اقتصاد نوین است و می‌تواند تحول در اقتصاد کم هزینه و پرمنفعت داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید از فرار مغزها جلوگیری شود و این سرمایه‌ها در راستای توسعه کشور به کار گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه ارتباط ائمه‌جمعه با مردم باید روز به روز افزایش و تقویت شود،افزود:نمازجمعه باید پایگاهی برای حضور جوانان باشد و این خیمه اهل‌بیت(ع) باید روز به روز باعظمت‌تر و قدرتمندتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار