کد خبر: ۱۱۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸ 17 October 2015

به گزارش تابناک ایلام ، سمینار ازدواج آسان با حضور امام جمعه سیروان، جمعی مسئولان محلی و مردم این شهرستان در سالن اجتماعات کانون پرورشی سیروان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی امام جمعه سیروان در این سمینار گفت: یکی از احتیاجات انسانی تشکیل خانواده است و اساساً انسان برای رسیدن به هدفی که خدواند برا آن تعیین کرده است در پرتو خانواده محقق می شود.

امام جمعه سیروان اظهار کرد: خانواده بعنوان یک موضوع حیات بخش برای انسان مطرح می شود و برای تشکیل یک خانواده یقیناً بایستی ازدواج صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج آسان در بین جوانان و فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای آنها، افزود: امروزه بر ازدواج آسان تاکیدات فراوانی می شود اما عموماً برای ازدواج جوانان موانعی وجود دارد که باید این موانع توسط خانواده ها و مسئولان برطرف شود.

موسوی مهمترین موانع سر راه جوانان را اشتغال، مسکن و هزینه های زیاد عنوان کرد و ادامه داد: برای تحقق ازدواج آسان بایستی مسئولان و مردم ورود کنند و با ایجاد اشتغال، مسکن و ... راه را برای ازدواج جوانان محیا کنند.

امام جمعه سیروان با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان در جامعه یک ضرورت اساسی است، تاکید کرد: مسئولان فرهنگی نیز بحث فرهنگ غنائت و عدم تجمل گرایی را در بین جامعه ترویج دهند.

امین فلاحی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان سیروان نیز در این سمینار اظهار کرد: سمینار ازدواج آسان برای نخستین بار در شهرستان سیروان برگزار می شود.

وی افزود: اما در طول سال 12 تا 20 جلسه هم اندیشی در راستای ازدواج آسان و آگاهانه و همچنین راهکارهای آن برای احاد مردم در سطح روستاها برگزار می شود.

اما آنچه که دراین سمینار جای آن خالی به نظر می رسید ،عدم حضور جوانان بود ،جوانانی که برگزاری چنین سمینارهایی به نام آنها وبرای آنهاست!

سوال مهمتراین است که آیا تاکنون برگزاری چنین سمینارهایی به جز تحمیل هزینه های گزاف به اقتصاد استان وکشور توانسه است گره ای کوچک از مشکلات جوانان این مرز وبوم  بگشاید؟

در پایان این مراسم کارشناسان به ارائه نظرات پرداختند وسپس  به تعدادی از نوعروسان و بهورزان هدایایی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهدا شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار