مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: استان مرکزی پس از استان‌های گیلان و مازندران سومین استان پیر کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 01 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمود حسین آبادی افزود:ر حال حاضر 200 هزار و 19 هزار سالمند در این استان زندگی می‌کنند که در این راستا باید باید برنامه‌ریزی‌ها و راهکارها به سمتی برود که سالمندانی سالم به جامعه تحویل شود. 

ایشان اظهار داشت: باید اقدامات به گونه‌ای باشد تا هنگامی که افراد پا به سالمندی می‌گذارند، دارای بهترین روحیه و سلامتی باشند و چندین نوع بیماری و مصرف داروها، گریبان‎گیر آنها نباشد.

وی ادامه داد: در این خصوص باید با انجام اقدامات اساسی و تدوین و برنامه‌ریزی مناسب در حوزه توانبخشی سالمندان، در جهت بالا بردن سطح توانمندی سالمندان تلاش شود. همچنین مسیری طی شود که سالمند با حضور در جامعه، دارای سلامت جسم و روان باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: در این راستا مرکز روزانه آموزشی، درمانی و توانبخشی سالمندان شهر اراک با کمک خیرین و با هدف گسترش و ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، مراقبتی به گروه هدف در جهت نیل به توانمندسازی آنان و کاهش تصدی‌گری دولت ایجاد شده است.

حسین‌آبادی با اشاره به اینکه این مرکز در زمینی به وسعت 1180 مترمربع با زیربنای 1450 متر در 3 طبقه ایجاد شده است، تصریح کرد: هدف از تأسیس مراکز توانبخشی سالمندان، افزایش کیفیت زندگی این قشر است تا بتوانند با افزایش سطح سلامت جسم و روان خود، زندگی بهتری داشته باشند.

وی بیان داشت: امید است بتوان با همکاری و حمایت و هدایت خانواده‌ها، میزان ورودی افراد معلول و سالمند را به مراکز شبانه‌روزی کاهش داد، اما برای رسیدن به این مقصود نیاز است تا مراکز روزانه افزایش یابد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار