هزار و ۴۳۷ سالمند معلول از خدمات مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان اصفهان بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 02 October 2023

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان، تنها امکان نگهداری سالمندان معلول را در مراکز شبانه‌روزی یا روزانه بهزیستی فراهم دانست و گفت: در حال حاضر ۳۱ مرکز شبانه‌روزی برای سالمندان فعال است که به ۱۴۳۷ نفر خدمات مراقبتی و نگهداری ارائه می‌کند.
سیدکمال صدیقی افزود: از این تعداد به ۶۴۱ نفر یارانه تعلق گرفته است که جزو دهک‌های پایین جامعه هستند و ۷۹۶ نفر نیز بدون یارانه از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.
وی گفت: ۱۹ مرکز، معاینه و ویزیت بیش از یک‌هزار نفر سالمند در خانه را تحت پوشش و مراقبت خود قرار داده‌اند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی عضو دبیرخانه شورای ملی سالمندان هستند که ریاست این شورا بر عهده استاندار و دبیری آن به بهزیستی واگذار شده است، افزود: ساماندهی وضعیت سلامت و رفاه سالمندان و بهبود روش زندگی و ارتقای کیفیت زندگی سالمندان با مشارکت دستگاه‌های مختلف، از جمله اهداف فعالیت این دبیرخانه است.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: شهر دوستدار سالمند باید در حوزه‌های بنا‌ها و فضا‌های باز، حمل‌ونقل، مسکن، مشارکت اجتماعی، تکریم و اجتماع‌پذیری افراد سالمند، مشارکت شهروندی و اشتغال، اطلاعات و ارتباطات، حمایت اجتماعی و خدمات سلامت، فعالیت‌های خود را ارتقا بخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار