کد خبر: ۱۱۳۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 06 October 2023

اختصاصی هما خوزستان
افشار پرویزی بابادی


لایروبی فاضلاب ها و سروسامان دادن به شبکه فاضلاب شهری پیش از رسیدن فصل بارندگی ها از موضوعات مهم در فصل پاییز است که همواره مورد توجه سازمان های خدمات شهری شهرداری و اداره آب و فاضلاب قرار میگیرد و تحقق این امر با مدیریت و برنامه ریزی و حضور به موقع در نقاط حادثه‌خیز صورت می‌گیرد.


گذران زمستانی ایمن بدون پس زدگی فاضلاب و جاری شدن آب های سطحی در شهرهای جنوبی همواره دغدغه مردم است تجربه آب گرفتگی معابر پس زدگی فاضلاب پس از بارندگی ها در فصل پاییز و زمستان برای مردم اهواز ناخوشایند است چرا که عبور و مرور و تردد مردم با مشکلات زیادی مواجه شده بود برای حل این معضل دستورات ویژه ‌ای از سوی مقامات کشوری صادر گردید.

سیستم شبکه دفع آب های سطحی در مواقع بارندگی می‌تواند حجم زیادی از این مشکلات را برطرف کند از آنجایی که شبکه فاضلاب شهر اهواز قدیمی بوده و متناسب با جمعیت گذشته ساخته شد با گسترش جمعیت و افزایش خانوار ها و توسعه شهری جوابگوی نیاز کنونی مردم نیست و پس از بارش باران پس زدگی آب های سطحی در معابر به وقوع می‌پیوندد.


این آب گرفتگی ها علاوه بر تردد ، بهداشت محیط و سلامت شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد، طبق گفته افشین حاتمی مدیر صنعت آبفا اهواز، در شش ماهه‌ی ابتدایی سال جاری، مرکز ارتباط با مشتریان ۱۲۲ به بیش از ۱۴۰ هزار تماس شهروندان پاسخگو بود، بیشترین حوادث ثبت شده‌ی در بخش فاضلاب، انسداد و گرفتگی و در بخش آب، شکستگی انشعاب بالاترین تماس‌های ثبت شده در سیستم حوادث و اتفاقات بوده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب اهواز می گوید: با توجه به پایین آمدن سطح رودخانه در برخی از نقاط، جهت جلوگیری از مشکلات گل و لای ناشی از بارندگی، لایروبی اسکه‌های آبگیر در دستور کار بوده و عملیات لایروبی و گند‌زُدایی در تصفیه‌خانه‌های کلانشهر اهواز در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار