مدیرکل منابع طبیعی ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در نقاط مختلف استان عملیات چاله کنی سازه‌های آبخیزداری آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 08 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بیان داشت: کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز در استان تشکیل و همچنین سند راهبردی مدیریت جامع حوزه آبخیز در سطح استان ایلام نیز تنظیم شده است.

وی افزود: در راستای کاهش مخاطرات بارندگی های پیش رو اقدامات مختلفی از جمله، لایروبی مسیل ها و سازه‌های آبخیزداری در نقاط مختلف، معرفی پروژه های آبخیزداری مشارکتی در سطح استان، رایزنی با دستگاه های اجرایی در استان جهت همکاری با مدیریت بحران و جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه رودخانه ها، تاسیسات و سازه های آبخیزداری انجام گرفته است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تاکید بر اینکه، سرمایه گذاری در حوزه سازه های آبخیزداری در استان ایلام در حال انجام است، ادامه داد: ضروری است  مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش مخاطرات بارندگی های پیش رو اقدامات لازم را انجام دهند. 

پیرزادیان خاطرنشان کرد: در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در نقاط مختلف استان عملیات چاله کنی سازه‌های آبخیزداری آغاز شده است. 

این مقام مسئول گفت: طرح نهضت کاشت یک‌ میلیارد درخت در سطح کشور در حال اجراست.

وی تصریح کرد: این طرح در یک دوره ۴ ساله اجرا خواهد شد که سهم استان ایلام از آن ۷۲ میلیون نهال است.

پیرزادیان عنوان کرد: تاکنون حدود ۶ میلیون نهال در استان ایلام تولید شده که از این مقدار یک میلیون و ۸۰۰ اصله نهال کاشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی افزود: مابقی نهال های تولیدشده در فصل مناسب کاشت خواهد شد. 

برنامه ریزی امسال کاشت ۱۸ میلیون اصله نهال در سطح استان ایلام است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار