معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به ضرورت حضور پزشک قانونی در صحنه جرم و فوت گفت: حضور پزشک قانونی در صحنه یک اصل و ضرورت است و این امر یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد استان‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 07 October 2023

حضور پزشک قانونی در صحنه جرم به تعیین سریع‌تر علت فوت کمک می‌کند

به گزارش «تابناک البرز» امیرحسین مهدوی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان البرز گفت: متاسفانه در برخی شهرستان‌ها قضات از پزشکان قانونی برای حضور در صحنه‌های جرم و فوت دعوت نمی‌کنند درحالی که حضور پزشکان در این صحنه‌ها بسیار تعیین کننده و زمینه ساز تعیین علت فوت سریع‌تر و کارشناسی دقیق‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به مردم یکی از اصول مهم در سازمان پزشکی قانونی است، افزود: تمامی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های سازمان پزشکی قانونی کشور در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم است و همواره تلاش کرده خدمت رسانی و پاسخگویی به مراجعین را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

مهدوی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های سازمان پزشکی قانونی حوزه آموزشی و پژوهشی است و تلاش این حوزه آن بوده که نظرات و فعالیت‌هایش در جهت ارتقای کیفیت نظرات کارشناسی سازمان برای صدور آرای دقیق‌تر در محاکم قضایی باشد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات یکی از افتخارات سازمان است که هر ساله و در پی انجام اقدامات علمی و پژوهشی موفق به کسب رتبه‌های برتر در بین مراکز تحقیقاتی کشور شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان ادامه داد: مرکز تحقیقات با برقراری ارتباط مناسب با شرکت‌های دانش بنیان همواره در مرز دانش حرکت کرده و محصولات تولید شده در آن در جهت ارتقای کیفیت نظرات کارشناسی همکاران در بخش‌های فنی و تخصصی به کار گرفته شده است.

مهدوی با بیان اینکه در دو سال گذشته دستگاه‌ها و تجهیزات تولید شده در مرکز تحقیقات بسیاری از مشکلات سازمان در بخش‌های تخصصی را برطرف کرد، اظهار داشت: به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه، سازمان در مقاطعی برای تامین کیت‌های ژنتیک با مشکلات بسیاری مواجه بود، اما در دو سال گذشته و با ساخت کیت‌های ژنتیک داخلی این مشکل در سازمان برطرف شد.

وی همچنین به همکاری بیش از ۴۰۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با سازمان اشاره کرد و گفت: علاوه بر پزشکان شاغل در سازمان، این پزشکان نیز به عنوان مشاور با سازمان همکاری دارند که از مهم‌ترین بخش‌های تعامل پزشکی قانونی با دانشگاه‌های علوم پزشکی بهره‌مندی از نظرات همین پزشکان است.

مهدوی ادامه داد: پرداختن به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در سازمان پزشکی قانونی کشور متفاوت از سایر دستگاه‌ها است و از آنجا که سه وظیفه از ۵ وظیفه اصلی سازمان در قانون تشکیل آن پرداختن به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است، اهمیت این موضوع به خوبی تبیین می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی قانونی استان البرز اظهار داشت: اداره کل پزشکی قانونی استان البرز در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی از جمله در حوزه آزمایشگاه داشته، علاوه بر آن از پزشکان و کارشناسان خبره‌ای نیز برخوردار است که تعدادی از آن‌ها در آستانه بازنشستگی قرار دارند و خروج این افراد از سازمان مشکلاتی را در بخش‌های تخصصی ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های ، ولی زاده مدیر کل سابق پزشکی قانونی استان البرز و آرزوی موفقیت برای آنها در مسئولیت جدیدشان در حوزه آموزش سازمان پزشکی قانونی کشور، برای آرتین کمالی مدیرکل جدید استان البرز آرزوی توفیق کرد.

برچسب ها: فوت ، البرز ، پزشکی قانونی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار