در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی به ارزش ۱۳۸ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷ 07 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،این مراسم که از طریق ارتباط تصویری با استانداری‌های سراسر کشور برگزار شد، استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی و تعدادی از مدیران مرتبط نیز به صورت وئدیو کنفرانس حضور داشتند.

دکتر مخبر در این جلسه با تأکید بر اینکه روستاها و مناطق عشایری یکی از مهم‌ترین پیشران‌های پیشرفت کشور هستند، گفت: مناطق روستایی و عشایری نقش مهم و اثرگذاری در امنیت غذایی کشور دارند و امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است.
در این مراسم تفاهم‌نامه و قراردادهایی میان وزیر جهاد کشاورزی و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی به امضاء رسید.
این قراردادها در ۴ موضوع آب و خاک، آبخیزداری، امور عشایر و شهرهای مولد کشاورزی جمعاً با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان برای ۱۰ هزار شاخه قنات، ۱۳ هزار استخر و آب‌بندان، مرمت و بهسازی راه‌های عشایری، تأمین آب شرب پایدار و...توافق شده است.
این تفاهم‌نامه در استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان، با حضور استاندار مابین سازمان جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منعقد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار