مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ظرف دو هفته گذشته با دستور دادستان مکان‌های غیر مجاز عرضه دام در خرم‌آباد تخریب شده است و تاکنون هم یکصد نفر بابت کشتار غیرمجاز دام و تخلفات بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷ 10 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، مصطفی زبردست ظهر امروز در سه شنبه‌های خبری که در استانداری برگزار شد، در شش ماهه اول سال جاری ۱۹ خودرو به ناوگان حمل و نقل دامپزشکی استان اضافه شد، اظهار کرد:چالش ما در حوزه ناوگان حمل گوشت است، با اضافه شدن چند خودرو حمل گوشت در خرم‌آباد و بروجرد در این دو شهرستان مشکل چندانی نداریم، مشکل با شهرستان‌های دیگر مربوط می‌شود.

وی بیان کرد: زیر ساخت‌های لازم برای ورود بخش خصوصی در حوزه ناوگان حمل گوشت فراهم است، بنابراین در صورت ورود بخش خصوصی مجوز‌های لازم در اختیار او قرار می‌گیرد، پیگیر پرداخت تسهیلات به متقاضیان ناوگان حمل گوشت هم هستیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به صادرات انجام شده در حوزه دامپزشکی، گفت: در شش ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۱۴۱ هزار کیلو گرم پای مرغ، ۲۷۷ هزار کیلوگرم ماهیان گرمابی و ۲۵ هزار کیلوگرم شیرخشک صادر شده است.

زبردست بیان کرد: یکصد قلم دارو در کارخانجات تولید دارو‌های دامپزشکی تولید می‌شود که با کیفیت و بازار پسند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ واحد کشتارگاه طیور و ۱۰ واحد کشتار دارم داریم در استان فعالیت دارند، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۳ میلیون قطعه طیور، ۱۲۴ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین در کشتارگاه‌های استان شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: رومشکان تنها شهرستان فاقد کشتارگاه بود که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیات اجرایی ساخت کشتارگاه در این شهرستان نیز شروع و بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

زبردست گفت: کشتارگاه شهرستان دورود نیز که تحت تملک شهرداری است، وضعیت مناسبی نداشت، بخش خصوصی در شهرستان دورود اقدام به ساخت یک کشتارگاه کرده و اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.

به گفته وی با تکمیل کشتارگاه جدید در شهرستان دورود، کشتارگاه قدیمی تعطیل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۷۱۴ واحد مرغ گوشتی در استان داریم که پراکنش مناسبی دارند، ۱۶ واحد پرورش شترمرغ، ۳۵ واحد پرورش بوقلمون و ۷ واحد پرورش مرغ مادر استان وجود دارد.

زبردست در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز نیز توضیح داد: افزایش قیمت گوشت قرمز مختص به لرستان نیست، به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر دامداران ناچار به کشتار دام خود شدند و همین منجر به چالش افزایش قیمت گوشت قرمز شد.

وی به معضل حیوانات بلا صاحب نیز اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های جوامع صنعتی وجود حیوانات بلا صاحب است، این مشکل در شهر‌های کشور و به تبع در استان هم وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بیان کرد: سه محل نگهداری حیوانات بلاصاحب در بروجرد، خرم‌آباد و دورود توسط شهرداری‌ها احداث و به بهره‌برداری رسیده است، در شهرستان‌های دیگر به ویژه کوهدشت و دورود هم لازم است که مرکز نگهداری حیوانات بلاصاحب توسط شهرداری‌ها ساخته شود.

زبردست نگهداری و کشتار غیرمجاز دام در ورودی و خروجی شهر‌ها را یکی از چالش‌های مهم عنوان کرد و گفت: ظرف دو هفته گذشته با دستور دادستان مکان‌های غیرمجاز عرضه دام در خرم‌آباد تخریب شده است و تاکنون هم صد نفر بابت تخلفات بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو مرکز مجاز عرضه دام زنده در جاده خرم آباد- بروجرد و مسیر کمربندی خرم آباد فعالیت دارند، شهروندان می‌توانند دام زنده را از این مراکز خریداری کنند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار