فرماندار کوهبنان گفت: توسعه طرح‌های کم‌آب‌بر با درآمد بالا، سیاست اقتصادی شهرستان کوهبنان است و طرح‌های حوزه دامپروری بویژه توسعه مراکز پرورش شترمرغ را در دستور کار داریم.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹ 11 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، مجید توکلی در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش شترمرغ، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی و لزوم توسعه طرح‌های کم‌آب‌بر با درآمد بالا یکی از فعالیت‌های عمده در حوزه دامپروری، توسعه مراکز پرورش شترمرغ در سطح شهرستان است.

فرماندار کوهبنان افزود: یکی از راه‌های مهم در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تاکید بر تولید داخل و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش‌های تولیدی است.

وی بیان داشت: آب‌وهوای مساعد کوهبنان زمینه را برای پرورش دام، طیور و ماکیان رقم زده است، لذا توسعه مراکز پرورش شترمرغ باید در دستور کار جهاد کشاورزی و کارگروه اشتغال شهرستان به همراه پرداخت تسهیلات کم‌بهره قرار بگیرد.

سید مدرس حسینی تولیدکننده شترمرغ نیز گفت: در این مزرعه یک هکتاری هم اکنون ۸ خانواده بالغ بر ۲۴ قطعه شترمرغ مولد با میانگین ۳ سال به بالا با ظرفیت تولید حدود ۱۵۰۰ قطعه جوجه در سال پرورش داده می‌شود.

وی افزود: در مزرعه پرورش ده‌بالا بیش از ۳۰ شترمرغ گوشتی و حدود ۴۵ جوجه یک ماهه وجود دارد.

سرمایه‌گذار مزرعه شترمرغ ده‌بالا در کوهبنان ادامه داد: این مزرعه که از سال ۹۰ فعالیت خود را در زمینه پرورش شترمرغ آغاز کرده، بیش از ۲ هزار قطعه جوجه شترمرغ به شهر‌های مجاور صادر کرده است.

محمدرضا امینی‌زاده رئیس جهاد کشاورزی کوهبنان نیز ابراز داشت: در کوهبنان حدود ۵ واحد مجاز پرواری شتر مرغ به ظرفیت ۷۰۰ قطعه و ۳ واحد مادر تولید جوجه به حدود ۲ هزار قطعه جوجه در هر دوره در دهستان‌های جور، خرمدشت، ده‌بالا و ... فعالیت دارند.
منبع/فارس

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار