وزیر تعاون:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از گام‌های بلند دولت در سیاست خارجی خبر داد و گفت: در بحث معیشت مردم هم تلاش‌های وافری صورت گرفته گرچه کافی نیست و در بحث اشتغال هم خوشبختانه وعده دولت محقق شده و الان در برخی از استان‌ها کارگاه‌ها به شدت نیازمند نیروی کار هستند.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷ 11 October 2023


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، صولت مرتضوی امشب در مراسم قدر استاد که به مناسبت تجلیل از نیم قرن تلاش و معلمی استاد علی مشاهیری برگزار شد، اظهار داشت: در زمانی که این مراسم برگزار می‌شود، کودکان مظلوم فلسطین مورد هجمه و آماج صدها تن بمب از سوی رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه جرم این مردم دفاع از حق حیات، دفاع از دین و دفاع از قبله اول مسلمین است، گفت: از یک طرف مظلومیت این مردم قابل بررسی است و باید پیرامون آن سخن گفت و از سوی دیگر، رشادت آنها و توفیقاتی که علیه دشمن تا بن‌دندان مسلح داشته‌اند قابل فهم، تحلیل، تقدیر و ستایش است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر به اجمال بخواهیم در ارتباط با این مباحث سخنی داشته باشیم، جامع‌ترین بحث فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند شکست غیرقابل ترمیم نظامی و اطلاعاتی رژیم غاصب از دستاوردهای این رشادت و این طوفان بزرگ در بیت المقدس است.

مرتضوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند طوفان شجاعانه فلسطینی‌ها نتیجه جنایت صهیونیست‌ها است و دولت کنونی حاکم به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی مقصر این قضیه است.

وی با بیان اینکه فشارهای سنگینی که به مردم غزه وارد شده بسیار جانکاه است و رشادت و دلاورمردی‌های آنها بسیار افتخارآمیز است گفت: رژیم صهیونیستی جنایت‌های بی‌شمار و بسیاری را به مردم مظلوم غزه تحمیل کرده‌اند.

در برخی استان‌ها کارگاه‌ها به شدت با کمبود نیروی کار مواجه هستند

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با دولت سیزدهم اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از ادله تجلیل مقام معظم رهبری از دولت این بود که این دولت فردا را فدای امروز نکرده، گفت: سیاست دولت عین صداقت است و صداقت دولت و توفیق آن در خدمت بدون منت به ملت است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: مشکلات فراوانی پیش روی جامعه ما بود که با تدبیر ویژه مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان یکی پس از دیگری در حال حل شدن است.

وی از گام‌های بلند دولت در سیاست خارجی خبر داد و گفت: در بحث معیشت مردم هم تلاش‌های وافری صورت گرفته گرچه کافی نیست و در بحث اشتغال هم خوشبختانه وعده دولت محقق شده و الان در برخی از استان‌ها کارگاه‌ها به شدت نیازمند نیروی کار هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه مسکن هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و دولت در تلاش است که وعده‌ای که داده را انجام دهد.

ویژگی‌های استاد مشاهیری از زبان وزیر تعاون

مرتضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ویژگی‌های استاد علی مشاهیری اشاره کرد و گفت: شاید استاد مشاهیری در جلسات صبحگاهی کمتر سخن می‌گفت، اما منش، اخلاق و تدبر استاد انسان ساز و مدیرپرور بود.

وی با بیان اینکه یک سال در خدمت این استاد بوده عنوان کرد: از روز اولی که از چهار محال و بختیاری آمدیم احساسمان بر این بود که حق ما را تضییع کرده‌اند و برای اینکه کلاس تشکیل شود من را به یزد فرستاده بود و قدری دید منفی داشتم اما رفتار استاد آنچنان پدرانه بود که در هفته‌های اول ما را شیفته خودش کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سبک مدیریتی استاد مشاهیری انقلابی بود گفت: اولا ایشان بسیار ساده زیست بود و علاوه بر آن وقت‌شناسی و با برنامه بودن از ویژگی‌های خاص و بارز ایشان بود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه ساده زیستی استاد مشاهیری زبانزد خاص و عام بود گفت: دائم الذکر بودن استاد یکی دیگر از ویژگی‌هایی بود که ایشان داشتند و مدام برای موفقیت و سلامت دانشجویان صلوات می‌فرستاد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان دقیق و با برنامه بود و هیچ زمان هم سختگیری نمی‌کرد و رفتارش به گونه‌ای بود که با همین رفتار انسان‌ها را تربیت می‌کرد و به نوعی دانشجوپرور و معلم پرور بود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی یکی از اقدامات شاخص استاد علی مشاهیری را کتابت قرآن دانست و گفت: ایشان در طول 10 سال از عمر خود به کتابت قرآن مشغول بود و حدود 20 سال هم در مرکز تربیت معلم شهید پاکنژاد به تربیت معلم مشغول بودند و علاوه بر آن سمت‌هایی از جمله مدیرکل آموزش و پرورش و ریاست بنیاد شهید یزد را هم برعهده داشتند.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از قرآن خطی نگاشته شده توسط استاد علی مشاهیری که در سال 52 به پایان رسیده بود، تمبر مراسم قدر استاد هم ابطال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار