مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بیان داشت : ۱۲ طرح آبخیزداری همزمان با آغاز فصل پاییز در سطح ۵۱۱ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 13 October 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ پیرزادیان افزود : سهم استان ایلام از اعتبارات ملی و استانی طرح های آبخیزداری سال مالی ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال است.

وی گفت : کار مطالعات طرح تفصیلی آبخیزداری در سطح ۶۸ حوزه شامل ۶۳۰ هزار هکتار( نزدیک به ۳۴ درصد از مساحت کل استان) انجام شده است

 پیرزادیان ادامه داد : با افتتاح این طرح‌ها حجم طرح‌های آبخیزداری اجراشده در سطح استان قابل توجه بوده و تاثیر چشم گیری در کنترل رواناب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش مخاطرات سیل خواهد داشت.

وی مطرح کرد : با احداث طرح آبخیزداری" سنگی ملاتی" در حوزه روستای "جوب سرخ" از توابع شهرستان چرداول که با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال اجرا شده است، از وارد آمدن خسارت مستقیم سیل بر اراضی آبی کشاورزی و روستاهای پایین دست جلوگیری و تاثیر بسزایی در تغذیه سفره های زیر زمینی این مناطق خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خاطرنشان کرد : پیش بینی می شود در یک دوره سه ساله در سطح ۵۱۱ هزار هکتار از اراضی استان طرح‌های آبخیزداری با اعتبار ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار