ردپای پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش آباد نایین ثبت شد .
کد خبر: ۱۱۳۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 12 October 2023

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین با اشاره به اینکه تصویر ردپای پلنگ در زیستگاه‌های آزاد بخش مرکزی ثبت شد گفت : سال گذشته نیز تصاویر یک قلاده پلنگ ماده با دو توله و پیش تر آن نیز تصاویر یک جفت پلنگ همراه با توله‌ها ثبت شده بود.
علیرضا رضایی افزود :در صددیم با دوربین تله‌ای دوباره تصویر یا ردی از این پلنگ پیدا کنیم اما این محدوده در نزدیکی منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان و شیرکوه است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.
وی ادامه داد :پناهگاه حیات وحش عباس آباد از گذشته زیستگاه پلنگ ایرانی بوده و طی یک دهه اخیر نیز شاهد زادآوری این گونه ارزشمند در این منطقه هستیم .
آنطور که رضایی گفته : برای احیای جمعیت گونه‌های ارزشمند حیات وحش از جمله پلنگ در زیستگاه‌های آزاد بخش مرکزی نائین با وجود خشکسالی‌های اخیر اقدامات مطلوبی ازجمله گشت و کنترل مناطق، لایروبی چشمه ها و آموزش‌های زیست محیطی و استفاده از ظرفیت دوستداران محیط‌زیست انجام شده است.

پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد با وسعتی معادل ۳۰۵ هزار هکتار در شرق استان اصفهان و در شهرستان نایین قرار گرفته‌است.
این منطقه یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ و از زیستگاه‌های منتخب طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی است. علاوه بر یوزپلنگ آسیایی جمعیت‌های قابل توجهی از گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض کشور از جمله پلنگ ایرانی، گربه شنی، شاه‌روباه، هوبره، جبیر، زاغ بور در آن زیست می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار