در راستای افزایش امنیت شناورهای صیادی و مقابله با خطرهای احتمالی آتش‌سوزی، اسکله صیادی دیر به سیستم اطفا حریق سیار مجهز شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 13 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، سلمان محمدی رئیس گروه بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران در بندر دیر با تأکید بر ساماندهی قایق‌های صیادی بدون مجوز اظهار داشت: در این راستا امسال اقدامات مهمی انجام شده است.

وی با تأکید بر افزایشی ایمنی اسکله‌های صیادی استان بوشهر گفت: در این راستا برای افزایش ایمنی شناور‌های صیادی و مقابله با خطر‌های احتمالی آتش‌سوزی، اسکله صیادی دیر به سیستم اطفا حریق سیار مجهز شد.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش ایمنی شناور‌های صیادی استان و مقابله با خطر‌های احتمالی آتش سوزی و سرایت آن به سایر شناور‌های صیادی در اسکله صیادی دیر یک دستگاه پمپ آتش نشانی سیار خریداری و پس از طی دوره آموزش آن، در بندر صیادی دیر مستقر شد.

رئیس گروه بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر وزن کم و سرعت عملیاتی بسیار بالا و قابلیت شناور بودن آن را از مزایای این پمپ آتش‌نشانی برشمرد.

محمدی همچنین تصریح کرد: سرعت عملیاتی کمتر از پنج دقیقه و حمل آسان از ضروریات اطفای حریق به موقع از خصوصیّات این سیستم اطفای حریق است.

وی اضافه کرد: دو دستگاه پمپ اطفای حریق مرسدس آلمان برای تجهیز و راه‌اندازی سیستم اطفای حریق اسکله بنادر صیادی شهرستان‌های دیر و گناوه خریداری شده است که دستگاه دیگر نیز به‌زودی در اسکله گناوه راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس گروه بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در ادامه با اشاره به آغاز عملیات لایروبی و اجرا دایک استحصال و ساماندهی بندر صیادی نخل تقی خاطرنشان کرد: این پروژه دارای ۵۳ درصد پیشرفت است و با تکمیل این پروژه افزایش نرخ بهره‌وری یعنی امکان پهلوگیری شناور‌های بیشتر با فاصله ایمن و تردد راحت‌تر در تمام روز‌های سال محقق می‌شود.

محمدی کل عملیات لایروبی این طرح را ۱۷۰ هزار متر مکعب دانست و بیان کرد: طول دایک انباشته شده از رسوب ۴۶۰ متر است.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث محوطه و سایبان بندر صیادی هاله شهرستان عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: سایبان از سازه اسکلت بتنی و در مساحتی به اندازه ۲۵۳ متر مربع ساخته می‌شود.

رئیس گروه بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر مدت زمان اجرا پروژه را ۳ ماه اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه در ایام دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.
منبع/فارس

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار