کد خبر: ۱۱۳۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 13 October 2023

مدیران شهرستان بایدعملیاتی باشند ودررفع مشکلات مردم وقت کشی نکنند وکارامروز را به فردا یا استان واگذار نکنند وبسیجی عمل کنندمدیران شهرستان بایدعملیاتی باشند ودررفع مشکلات مردم وقت کشی نکنند وکارامروز را به فردا یا استان واگذار نکنند وبسیجی عمل کنندمدیران شهرستان بایدعملیاتی باشند ودررفع مشکلات مردم وقت کشی نکنند وکارامروز را به فردا یا استان واگذار نکنند وبسیجی عمل کنند

فرماندار رودسر با اشاره به اینکه این شهرستان با داشتن ۱۸ رودخانه یکی از مناطق حادثه خیز است، گفت: لایروبی انهار در دستور کار مدیران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان، محمد حیدری شامگاه پنج شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رودسر اظهار کرد: رودسر با دارا بودن ۱۸ رودخانه پرآب ،۲۶ پل بزرگ و صدها آب نما و پل‌های کوچک و آب رو یکی از شهرستان‌های حادثه‌خیز بوده که با هر بارندگی احتمال تخریب وجود داشته و تردد مردم با مشکل مواجه شود.

وی افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی گیلان شهرستان رودسر طی شبانه روز گذشته ۱۷۴ میلی متر بارندگی فقط در چابکسر داشته که در نوع خود کم سابقه است.

حیدری ادامه داد: در پی بارش اخیر مشکلاتی برای مردم و شهروندان شهرستان رودسر به وجود آمد که با ورود میدانی و به موقع ستاد مدیریت بحران شهرستان خوشبختانه، موضوع حاد و نگران کننده‌ای برای شهرستان به وجود نیامد.

وی با بیان اینکه شناسایی مناطق پرخطر، بسیج امکانات و منابع مالی برای حوادث احتمالی ضروری است، افزود: : می‌بایست در چارچوب اصول پیش بینی و پیشگیری از قبل این موارد در دستور کار قرار گرفته تا در اینگونه مواقع شاهد آبگرفتگی انهار نباشیم.

حیدری تصریح کرد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان آن امری کاملاً طبیعی است اما به دلیل عدم لایروبی و آبگرفتگی و مسدود شدن برخی نقاط انهار و رودخانه‌ها سبب صدمات جبران ناپذیر و خسارت‌هایی به دیواره رودخانه و مزارع می‌شود که این زیان‌ها بیش از آنکه باعث آسیب شود باید پیشگیری انجام گیرد.

فرماندار رودسر ادامه داد: شناسایی مناطق پرخطر، پاکسازی و لایروبی انهار، باز نگه داشتن مسیرها و هرس شاخه‌ها و از مهمترین اقدامات پیشگیرانه است.

حیدری گفت: به علت بارش شدید باران پل آب نما در منطقه سیاهکلرود بالا آمده و مسیر تردد را مسدود و امکان تردد به سمت جواهر دشت وجود نداشت که به جهت سطح ایمنی راه ارتباطی و حفظ جان مردم این پل تا جمعه مسدود است و تجهیزات راهداری در این نقطه مستقر و آماده باش هستند

فرماندار رودسر با اشاره به اینکه در منطقه خشکرود سیاهکرود حد فاصل روستای جور محله شاهد رانش دیواره بوده‌ایم که ادامه ندادن پروژه توسط بنیاد مسکن و در پایین دست توسط دهیاری سبب شکستگی و آسیب به دیواره آسیب شده است.

وی به رانش دیواره حائل هادی گوابر کلاچای اشاره کرد و گفت: راهداری در این نقطه مستقر است تا حفاظت موقت برای تردد مردم فراهم کند.

حیدری با اشاره به طغیان رودخانه کیارود وکلکا سرا رودسر اضافه کرد: در این نقاط خسارت جدی وارد نشده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار