آشنا با اشاره به وجود برخی تخلفات و ایجاد مشکلات موجود در سطح شهر یاسوج و بافت قومی و قبیله ای، برای رفع این تخلفات گفت: نیازمند ورود دستگاه‌های سیاسی و امنیتی هستیم.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 16 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، شهردار یاسوج در نشست اعضای قطب ارزیابی مدیریت بحران گفت: شهر یاسوج با توجه با انبوه مهاجرت سالانه ، دومین شهر مهاجر پذیر کشور محسوب می‌شود این در حالی است که این شهر در توسعه زیرساخت‌ها به تناسب رشد جمعیتی که دارد، توسعه نیافته است.
کیوان آشنا به برخی مشکلات زیرساختی یاسوج اشاره کرد و افزود: در مسیر ورودی این شهر از سمت اصفهان، جمعه بازار قرار دارد که خود به تنهایی با داشتن حدود هزار فروشنده با هزار سازه غیر استاندارد، یکی از چالش‌های مهم شهر است.
آشنا ادامه داد: ورودی شهر از سمت شیراز هم خود مشکلات دیگری دارد از جمله پل‌های احداثی بر رودخانه بشار که دو پل آن قدمتی بالاتر از خود شهر دارند و پل سوم هم یکی از مسیر‌های آن هنوز تکمیل نشده است.
وی گفت: کانال‌های سطحی و سنتی یکی دیگر از مشکلات این شهر است که در فصل بارش باعث بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر در بخش‌هایی از شهر می‌شوند.
آشنا ادامه داد: ۴۶۰ سازه ناپایدار در شهر یاسوج وجود دارد، اما با وجود دستور تخریب این سازه‌ها به دلیل شرایط خاص و بافت قومی و قبیله‌ای استان، عملا چنین اقدامی بسیار مشکل است و باید فکری کرد و به نظر می‌رسد در این خصوص لازم است حوزه‌های سیاسی و امنیتی کمک کنند.
شهردار یاسوج گفت: کمبود و فرسودگی تجهیزات خصوصا در حوزه آتشنشانی یکی دیگر از مشکلات است به عنوان مثال نبود نردبان مناسب برای ساختمان‌های چند طبقه در زمان حادثه می‌تواند بر مدیریت بحران تاثیر منفی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار