تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری، نقش بسیار مهمی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان دارد.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 17 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری، نقش بسیار مهمی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان دارد. برای تحقق این هدف مهم شرکت شهرک‌های صنعتی استان از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده خواهد کرد که البته همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان در این راستا ضروری است.

بر اساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌ها تا درب ورودی واحدهای تولیدی هستند که در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی نیازمند مساعدت و همراهی این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به سرمایه‌گذاران است.

با توجه به نامگذری سال جاری از سوی رهبر انقلاب با عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» توجه به زیرساخت‌ها و حل مشکلات موجود امری مهم و ضروری است.

کارخانه یخ بلور واقع در شهرک صنعتی دهلران یکی از واحدهای تولیدی استان ایلام می باشد که امروز برخی از این مشکلات را که از مهمترین دغدغه‌های واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک می‌باشد را مطرح و خواستار پیگیری و رفع آنها است.

مدیرعامل واحد تولیدی یخ بلور در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: این واحد یخ سازی، سال ۱۳۸۱ در شهرک صنعتی دهلران احداث و نیمه اول شهریور ماه همان سال به طول کامل طی آیینی به بهره برداری رسید.

 آرمان اسکندری با اشاره به اینکه، در حال حاضر ۸ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول کار هستند، افزود: کارخانه یخ بلور در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع و با زیربنای ۷۰۰ متر، ظرفیت سالیانه تولید ۵۰ هزار ۲۰۰ تن یخ را دارد. همچنین این کارخانه به صورت سهامی عام خاص اداره و در آن یخ‌ها به صورت بهداشتی و کارگاهی و روزانه تولید می شود.

وی، اضافه کرد: خوشبختانه در بحث تامین زیرساخت‌ها مانند آب، برق و گاز مشکلی وجود ندارد و در این زمینه زیر ساخت‌های لازم توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان فراهم شده است و با پیگیری‌های انجام شده عدم روشنایی معابر شهرک صنعتی دهلران نیز رفع شد.

مدیرعامل واحد تولیدی یخ بلور در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: متاسفانه در شهرک صنعتی دهلران اینترنت تلفن همراه به شدت ضعیف است، در سنوات گذشته مقرر گردید ایستگاه مخابراتی در این شهرک نصب شود ولی متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است که انتظار می‌رود این مهم که از مطالبات بحق مدیران واحدهای تولیدی می‌باشد به زودی محقق شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: بعد مسافت منبع ذخیره آب با واحدهای تولیدی از دیگر مشکلات موجود است که سبب قطعی چندین باره آب در طول سال می‌شود این موضوع نیز نیازمند پیگیری است.

وی گفت: از دیگر مشکلات موجود این است که هر ساله با آغاز فصل بارش ها و وقوع سیلاب و به دلیل عدم شبکه آبرو به منظور کنترل و جهت دهی آب ها، واحدهای تولیدی شهرک صنعتی دهلران دچار خسارت و زیان بسیاری می شوند.

این تولیدکننده اضافه کرد: رفع بخشی از مشکلات توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام شده و یا در حال پیگیری است اما برای تحقق این هدف مهم، همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز ضروری است. چرا که بر اساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌ها تا درب ورودی واحدهای تولیدی هستند که در این راستا نیازمند مساعدت و همراهی این دستگاه‌ها هستیم.

اسکندری ادامه داد: دهلران دارای پتانسیل و ظرفیت های مناسبی جهت اجرای کارهای عمرانی و احداث کارخانجات تولیدی است، بنابراین تقویت زیر ساخت‌های شهرک صنعتی علاوه بر جذب سرمایه‌گذار موجب اشتغالزایی پایدار نیز می شود.

مدیرعامل واحد تولیدی یخ بلور در پایان گفت: واحدهای تولیدی شهرک صنعتی هر ساله مبالغ هنگفتی به عنوان عوارض و … به شهرداری پرداخت می‌کنند، اما متاسفانه این ارگان نسب به جمع آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی در این شهرک اقدام نمی‌کند که این موضوع نیز نیازمند پیگیری است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار