معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از جذب و بکارگیری ۲۴۴ بهورز روستایی در خانه‌های بهداشت فارس در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ 17 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عبدالمحمد محقق در کارگروه جذب بهورز دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به نیازسنجی انجام شده از شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه و پیگیری‌های انجام شده، مجوز استخدام ۲۴۴ نفر بهورز روستایی از وزارت بهداشت، دریافت شده و به زودی آزمون استخدامی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه جایگاه شغل بهورزی به عنوان نخستین ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی نظام سلامت کشور، بر هیچ فردی پوشیده نیست، افزود: هم‌اکنون حدود ۱۵۰۰ بهورز در خانه‌های بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت دارند که از این تعداد، نزدیک به ۷۱ درصد زن و ۲۹ درصد مرد هستند.
مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این نشست گفت: بهورزان خدمات متعددی در خانه‌های بهداشت همچون مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای همه گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و مادران، پایش وضعیت بهداشت محیط روستا، مدارس و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و سلامت کار ارائه می‌دهند.
نگار درویش سروستانی بیان کرد: داوطلب بهورزی، باید بومی و ساکن روستای مورد نظر بوده، از نظر تعاملات اجتماعی و صلاحیت عمومی مورد تایید اهالی منطقه و دارای مدرک تحصیلی کاردانی یا کارشناسی بهداشت خانواده یا مامایی، پرستاری (برای بهورز زن) و یا کاردانی یا ارشناسی مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط و پرستاری (برای بهورز مرد) باشد.
وی یادآور شد: در مناطقی که داوطلب با مدارک تحصیلی مرتبط و بومی وجود نداشته باشد، از بین داوطلبان واجد شرایط دارای مدرک تحصیلی دیپلم پس از طی مراحل آزمون کتبی و مصاحبه، بهترین افراد برای تصدی این شغل انتخاب می‌شوند.
کارشناس مسئول بهورزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در توضیح شرایط سنی داوطلبان و دوره آموزشی بهورزان جذب شده گفت: حداقل و حداکثر سن برای دارندگان مدرک دیپلم، فوق دیپلم و کارشناسی، تابع شرایط خاصی بوده که در شیوه‌نامه جذب بهورز عنوان شده و بهورزان جذب شده، باید پس از قبولی دوره تطبیقی مهارت‌های بهورزی را در یکی از مراکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت استان با موفقیت طی کنند و از این افراد تعهد محضری مبنی بر ارائه خدمت در خانه بهداشت مربوطه، حداقل به مدت ۱۵ سال به صورت شیفت‌های مورد نظر دانشگاه همراه با بیتوته در روستا و یا مناطق عشایری دریافت می‌شود.
احد امیری، با بیان اینکه نام‌نویسی اولیه از متقاضیان در مراکز بهداشت شهرستان‌ها انجام می‌شود، افزود: داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر پس از انتشار آگهی جذب می‌توانند به سامانه http://samaa.sums.ac.ir مراجعه کنند.

برچسب ها: استخدام ، بهورز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار