در مراسمی از تمبر و نشان بین‌المللی فرهنگی و هنری حافظ در جوار آرامگاه این شخصیت برجسته ادبی در شیراز رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 17 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مراسم رونمایی از تمبر و نشان جهانی حافظ امروز، ۲۵ مهرماه با حضور متولیان اداره فرهنگ و ارشاد و همچنین اداره پست فارس در جوار آرامگاه خواجه اهل راز در شیراز برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: نگاره خواجه حافظ شیرازی که سال‌های پیش به همت استاد ابوالحسن صدیقی خلق شده بود، اما فرصت پرداختن شایسته به آن دست نداده بود، در قالب تمبر یادروز حافظ و با همکاری اداره کل پست استان فارس چاپ و منتشر شد.
مدیرکل پست استان فارس هم گفت: تمبر بزرگداشت روز حافظ در تیراژ ۵۶۰۰ قطعه آماده شده است.
مهدی آزادی از تمبر به عنوان کوچکترین سفیر جوامع یاد کرد و گفت: تمبر می‌تواند بزرگترین دستاورد‌های فرهنگی را بدون هیچ مرز و مانعی منتشر کند و در این زمینه، استان فارس همیشه پیش قراول بوده است.

وی همچنین چاپ و انتشار تمبر در حوزه ایثار و شهادت را یکی دیگر از کار‌های فرهنگی اداره پست عنوان کرد و گفت: طراحی و انتشار تمبر شناسنامه شهدا یکی از بزرگترین کار‌هایی بوده که در یکی دو سال گذشته در حال انجام است و سعی کرده‌ایم به این واسطه، دین خودمان را به فرهنگ ایثار و شهادت ادا کنیم.
همچنین در این مراسم از نشان بین‌المللی فرهنگی هنری حافظ هم رونمایی شد.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با تلاش‌هایی که از چندین ماه پیش اتفاق افتاد، سعی کردیم نشانی را طراحی کرده تا در مناسبت‌های مختلف، به آن دسته از شخصیت‌هایی که در حوزه حافظ و حافط شناسی تلاش می‌کنند، اهدا شود.
غلامرضا خوش اقبال بیان کرد: در گذشته، نشان علمی حافظ توسط مرکز حافظ شناسی طراحی شده بود، اما چیزی که امروز از آن رونمایی شد، نشان بین‌المللی فرهنگی هنری حافظ است که توسط سعید کریمی طراحی شده است.
وی همچنین از تنظیم نظام‌نامه اهدای این نشان نیز خبر داد و گفت: از نظام نامه چگونگی اهدای این نشان به مفاخر نیز به زودی رونمایی می‌شود که در آن مشخص شده است که هنرمندان باید چه ویژگی‌هایی داشته و چه کار‌هایی انجام دهند تا این نشان به آن‌ها تعلق بگیرد.

برچسب ها: رونمایی ، تمبر ، نشان حافظ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار