معاون مدیر عامل راه‌آهن کشور در امور فنی و زیربنایی در بازدید از روند بازسازی محور کرمان - بافق گفت: در حال حاضر بزرگترین پروژه بازسازی ریلی کشور به طول حدود ۵۰ کیلومتر در این منطقه درحال اجراست و تاکنون ۱۳ کیلومتر آن بازسازی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 19 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، پروژه‌ای به‌ارزش هزار میلیارد تومان در مسیر راه‌آهن زرند در حال انجام است در روز‌های آغازین شروع بکار سیدرضا حسینی فرماندار زرند، نارضایتی مسافرین از سرعت کند قطار و آلودگی و گرد و غبار وارده به سالن‌های قطار در مسیر گل زرد - سیریز مطرح شد.

با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیر عامل راه‌آهن کشور و همکاری مدیرکل را‌ه‌آهن استان کرمان بهسازی این مسیر در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه پنج میلیاردی به هزار میلیارد تومان رسید تا این پروژه بزرگترین پروژه ریلی کشور لقب بگیرد.

حالا معاون مدیر عامل راه‌آهن کشور و مدیر کل راه‌آهن استان کرمان از بزرگترین پروژه ریلی کشور در مسیر ایستگاه گل زرد - سیریز بازدید کردند تا روند سرعت گرفتن پروژه را بررسی کنند.

معاون مدیر عامل راه‌آهن کشور در امور فنی و زیربنایی در بازدید از روند بازسازی این محور اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین پروژه بازسازی ریلی کشور به طول حدود ۵۰ کیلومتر در این منطقه درحال اجراست و تاکنون ۱۳ کیلومتر آن بازسازی شده است.

سید مصطفی داوودی عمر خط ریلی منطقه را ۵۰ سال عنوان کرد و افزود: با توجه به ترافیک که در این محور در حیطه باری و مسافری بوده، نیازمند بهسازی است، متاسفانه به دلیل کمبود منابع که تاکنون وجود داشته در سال‌های اخیر بهسازی خوبی انجام نشده به نحوی که در بعضی نقاط این محور به سرعت سیر ۳۰ کیلومتر رسیده بود که موجی از نارضایتی بحق مردم را در پی داشت.

وی اضافه کرد: در سفر دور اول آیت‌الله رئیسی به استان کرمان مصوبه‌ای داده شد که بهسازی بخشی از خطوط ریلی استان انجام شود و منابع آن هم پیش‌بینی شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی برای تامین تقریبا ۵۰ کیلومتر از شبکه ریلی در محدوده شهرستان زرند عملیات بهسازی با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان شروع شد و تاکنون ۱۳ کیلومتر آن بهسازی شده است.

داوودی گفت: این پروژه در حال حاضر بزرگترین پروژه بازسازی ریلی کشور محسوب می‌شود که با مساعدت‌های فرماندار زرند از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

معاون مدیر عامل راه‌آهن کشور در امور فنی و زیر بنایی یاد آور شد: ۱۲۰ کیلومتر محور زرند - کرمان هم نیاز به بهسازی دارد که امیدواریم در دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به استان منابع آن که حدود ۵ هزار میلیارد تومان است، تامین شود، با تکمیل این محور سرعت سیر قطار‌ها به ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر می‌رسد.

جابه‌جایی ۲ میلیون تن بار و ۱ میلیون مسافر از مسیر ریلی کرمان - بافق

مهندس ارجونی مدیرکل راه‌آهن استان کرمان نیز در ادامه عنوان کرد: سالیانه حدود ۲ میلیون تن بار در این محور جابجا می‌شود و در سال تقریبا یک میلیون مسافر هم جابجا می‌شوند.

وی اضافه کرد: با بهسازی این محور علاوه بر افزایش سرعت قطار و ایمنی بالا، هم در حوزه مسافر و هم در حوزه بار، ناوکان جدیدی افزایش میابند.

بهسازی خطوط راه‌آهن در حوزه شهرستان زرند ضروری بود

سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند هم گفت: با توجه به اینکه شهرستان زرند به شهرستان صنعتی تبدیل شده است و با وجود صنایع و معادن متعدد و از طرفی محور‌های ترانزیتی شاهد ترافیک در حوزه جاده‌ای هستیم، بهسازی خطوط راه‌آهن حوزه شهرستان زرند بسیار ضروری و با اهمیت بود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار