استاندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مطرح کرد
استاندار یزد با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به تمامی مسائل مربوط به جوانان گفت: در این راستا پیگیری مصوبات «ستاد ساماندهی امور جوانان استان» در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 22 October 2023
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که به منظور ارائه نتایج طرح‌های مختلف حوزه سلامت جوانان برگزار شد اظهار کرد: موضوعات مربوط به حوزه جوانان فراتر از مسئله ورزش است.
 
فاطمی در ادامه از اوقات فراغت به عنوان یکی از ۱۳ اولویت تعیین شده در سند توسعه فرابخشی جوانان، نام برد و افزود: در این بین «ورزش» یکی از 10 محور ذیل «اوقات فراغت» است.
 
استاندار یزد با اشاره به توجه ویژه مجموعه مدیریت ارشد استان به حوزه ورزش، تصریح کرد: در این راستا شورای ورزش استان تشکیل و مسائل مربوط به این حوزه به صورت مصداقی بررسی می شود.
 
فاطمی مصوبات ستاد امور جوانان استان را لازم الاجرا دانست و گفت: دستگاه های متولی باید با جدیت مصوبات و ماموریت های محوله را پیگیری کنند تا شاهد تاثیر برنامه ریزی ها در متن جامعه باشیم.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنانش بر حضور منظم شخص مدیران دستگاه ها و پیگیری موضوعات مربوط به حوزه جوانان با توجه به اهمیت این حوزه، تاکید کرد.
 
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به تمامی مسائل مربوط به جوانان در نشست‌های این ستاد، عنوان کرد: با توجه به اهمیت بسیار زیاد سلامت جسمی، روانی و معنوی جوانان باید برنامه ریزی های لازم در این حوزه ها صورت گیرد.
 
 فاطمی با بیان اینکه نباید از سلامت معنوی جوانان غافل شد، گفت: اگر چه هر سه بعد سلامت، مکمل و تقویت کننده یکدیگر هستند اما سلامت معنوی، صیانت کننده از سلامت جسم و روان است.
 
وی با اشاره به لزوم اختصاص یکی از جلسات شورای آموزش و پرورش به مسائل مربوط به حوزه «سلامت جسم، روان و معنوی دانش آموزان» تصریح کرد: جلسات مربوطه با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و در سطح دانشگاه ها برگزار شود.
 
استاندار یزد در ادامه به اهمیت مقوله مشاوره برای کودکان و نوجوانان اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور آسیب شناسی مسائل این حوزه و بررسی مسائل و دغدغه های موجود در بین مشاورین، جلسه ای با حضور این قشر برگزار شود.  
 
وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) طی سالیان گذشته تاکنون، گفت: این جشنواره به صورت ویژه در استان برگزار و در جریان آن فعالین حوزه جوانان تجلیل و حمایت شوند.
 
شایان ذکر است، ارائه نتایج طرح پژوهشی پیمایش سلامت جوانان، ارائه گزارش وضعیت سلامت جوانان استان و طرح پایش سلامت دانشجویان توسط دانشگاه علوم پزشکی، ارائه گزارش برگزاری دوره تخصصی تربیت راهنمای خانواده(حدیث زندگی) و رونمایی از پوستر جشنواره ملی فیلم کوتاه با موضوع ازدواج و خانواده  از مهمترین دستور کارهای نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار