سدهای منطقه چاشتخوران سمنان در بارندگی‌های اخیر آبگیری شد و از بروز سیل جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 22 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، امیر بیدختی، مسؤول واحد آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان عنوان کرد: پروژه‌های مکانیکی و بیولوژیکی آبخیزداری به دلیل فراهم آوردن شرایط کاهش سرعت روان‌آب موجبات نفوذ آن را به درون سفره‌های آب زیرزمینی فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: این موضوع باعث تقویت آبخوان‌های شهرستان سمنان شده و درنتیجه افزایش تولیدات کشاورزی را به‌عنوان یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال خواهد داشت.

مسؤول واحد آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان اضافه کرد: در همین راستا، عملیات اجرایی طرح آبخیزداری منطقه چاشتخوران سمنان در اردیبهشت سال جاری آغاز شد.

بیدختی بیان کرد: حجم کلی این پروژه‌ها، ۵۳۴ مترمکعب سنگ و ملات (۲ مورد بند) به مبلغ ۵۱۵ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه زمان‌بندی، این پروژه پایان تیر سال جاری به اتمام رسید و در بارندگی اخیر در این حوزه، سد‌ها آبگیری شده و جلوگیری از بروز سیل داشته است.

مسؤول واحد آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بیان کرد: اجرای عملیات آبخیزداری موجب تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید محصول می‌شود.

بیدختی گفت: این طرح‌ها مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های پیشگیری و رویارویی با فرسایش خاک و سیلاب‌های مخرب به حساب می‌آید و کاهش زیان‌های سیل‌های ویرانگر و کنترل سیلاب را در پی خواهد داشت.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار