معاون پژوهش وبرنامه‌ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:
معاون پژوهش،برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعمیر،نوسازی و تامین سیستم های گرمایشی و حرارتی ایمن در مدارس، باید اولویت کاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان باشد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 26 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ایمان سبحان نژاد در جلسه مشترک روسای شهرستان‌ها و مناطق با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۷۰ مدرسه دارای سیستم گرمایشی مشکل دار در استان وجود دارد گفت: این سیسم‌ها باید تا پیش از شروع فصل سرما و بارش‌ها تعمیر و راه اندازی شوند.
وی از وجود بیش از ۸۰۰ مدرسه بدون انشعاب گاز در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: برای مدارسی که در استان بدون انشعاب گاز هستند باید دستگاه‌های ایمن استاندارد گرمایشی و حرارتی تامین شود.
سبحان نژاد در ادامه سخنانش با بیان اینکه، حدود ۲۰۰ مدرسه نیازمند به ایزوگام در مناطق عادی و عشایری استان وجود دارد افزود:با توجه به شرایط خاص، کوهستانی و سردسیر بودن استان نیاز است اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نسبت به ایزوگام کردن این مدارس هم تا پیش از فصل سرما و بارش‌ها اقدام کند.
سبحان نژاد همچنین از وجود ۳۳۳ مدرسه بالای ۳۰ سال ساخت در استان خبر داد و گفت:این مدارس باید طی برنامه زمان بندی مشخص با همکاری و مشارکت اداره کل نوسازی، خیران مدرسه ساز و نهاد‌های متولی دیگر تخریب و نوسازی شوند.
وی افزود:علاوه بر این ۶۷۰ مدرسه بدون دیوار و حیاط، بیش از ۸۳۰ مدرسه بدون گاز و ۲۲۰ مدرسه نیازمند به رنگ آمیزی در مناطق مختلف استان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه و جدی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیران برای مرتفع کردن مشکلات آن‌ها است
سبحان نژاد گفت:امسال بیش از ۱۸۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۳ هزار و ۱۹۰ مدرسه در استان مشغول به تحصیل است.

وی در پایان از همراهی و همکاری خوب اداره‌کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در تعامل با آموزش و‌پرورش تقدیر کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:از سال ۱۳۹۰ تاکنون سیستم گرمایشی و سرمایشی هزار و ۸۲۵ مدرسه با ۶ هزار و ۱۲ کلاس درس در استان تعمیر و نوسازی شده است.
رضا حسینی نیک تعمیر و نوسازی سیستم گرمایشی مدارس استان را از اولویت‌های مهم کاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برشمرد و افزود:آمادگی داریم تا پیش از شروع فصل سرما هر مدرسه دارای سیستم گرمایشی در هر نقطه‌ای از استان که نیاز به تعمیر و نوسازی سیستم گرمایشی دارد در اسرع وقت تعمیر شود.
وی با بیان اینکه پیش از مهرماه امسال ۱۰۳ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی با۳۷۵ کلاس درس به وسایل آموزشی، کمک آموزشی، سرمایشی و گرمایشی در مناطق مختلف استان مجهز شده اند گفت: برای تجهیز این تعداد فضا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
حسینی نیک، از تخریب و بازسازی ۶۰ مدرسه سنگی نا ایمن در قالب طرح شهید سرایداران در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود:در سفر ریاست جمهوری به استان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است
وی همچنین از ساماندهی و جمع آوری ۷۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز با ۱۲۲ کلاس درس در استان خبر داد و گفت:۶۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان تعمیر و بازسازی میز و نیمکت مدارس و شاداب سازی فضای مدارس در قالب طرح شهید عجمیان با همکاری آموزش و پرورش و گروه‌های جهادی بسیج را از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری عنوان کرد و افزود:برای اجرای این طرح هم۷۰۰ میلیون تومان نیز اختصاص داده شده است.
حسینی نیک گفت:در دوسال اخیر ۱۶۰ هزار متر مربع ایزوگام و ۱۲۰ هزار متر مربع آسفالت در مدارس استان اجرا شده است.
تعمیر وراه اندازی سیستم‌های گرمایشی و حرارتی مدارس، تامین و اجرای ایزوگام مدارس، پیگیری ساخت سرویس‌های بهداشتی ویژه مدارس، تشکیل کمیته احداث فضا‌های آموزشی، توجه به تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس شبانه روزی و هنرستان ها، تامین دستگاه‌های ایمن استاندارد گرمایشی و حرارتی ویژه مدارس بدون گاز و خروج اموال و تجهیزات مدارس با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و نصب برچسب ممهور بر روی تجهیزات توسط مسئول امین اموال اداره کل از مهمترین مصوبات این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار