سه نقطه حادثه‌خیز حوزه کشاورزی شهرستان زرند مجهز به سامانه هواشناسی شدند.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ 27 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، عصر امروز اولین پروژه هفته پدافند غیر عامل تحت عنوان رونمایی از سامانه مونیتورینگ هواشناسی ویژه بخش کشاورزی با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و دیگر مسؤولان شهرستان در جهاد کشاورزی زرند شروع به کار کرد.

سید رضا حسینی‌نژاد فرماندار شهرستان زرند در مراسم رونمایی از این پروژه ضمن تقدیر از خدمات هوشمندانه جهاد کشاوری اظهار داشت: با آغاز بکار این سامانه کشاورزان می‌توانند با اقدام به موقع در زمان سرمازدگی و گرمازدگی از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی جلوگیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد، در صورت نصب ۷ نقطه دیگر در محدوده باغات کشاورری شهرستان زرند شاهد کمترین میزان خسارات به محصولات کشاورزی در زمان سرمازدگی و گرمازدگی باشیم.

محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز با تشکر از نگاه ویژه فرماندار به حوزه کشاورزی، خاطرنشان کرد:، قبلا شهرستان فقط یک سامانه هواشناسی در بخش کشاورزی داشت و اختلاف دما در بعضی از نقاط بالای ۷ درجه با این مرکز بود که خوشبختانه با نصب این سه دستگاه در سه نقطه محدوده کشاوزی که به‌عنوان نقاط حادثه‌خیز کشاورزی زرند قلمداد می‌شوند، کشاورزان بهترین اقدام را در مواجهه با سرمازدگی و گرمازدگی انجام دهند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار