مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت، امسال بیش از ۵ هزار آزمون کنترل کیفی آب آشامیدنی در سطح استان انجام داده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 29 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره انجام ۵ هزار آزمون کنترل کیفی آب در این استان اظهار کرد: بیشترین تعداد این آزمون‌ها به ترتیب مربوط به آزمون میکروبی، شیمی، بیولوژی و فلزات سنگین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اعمال استاندارد‌های سخت‌گیرانه برای نظارت و کنترل کیفی آب آشامیدنی شهروندان گفت: کیفیت آب، خط قرمز شرکت آبفا بوده و آزمایشگاه مرکزی زنجان نیز در این راستا به خوبی عمل کرده است.

وی بیان کرد: آزمایشگاه مرکزی آب زنجان به همراه ۵ آزمایشگاه دیگر در شهر‌های خرمدره، ماهنشان، زرین‌آباد، آب‌بر و قیدار به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های برتر کشور پایش کیفیت آب آشامیدنی مشترکان شهر‌ها و روستا‌های استان را بر عهده دارند.

جزءقاسمی یادآور شد: آزمایشگاه مرکزی آب زنجان برای پنجمین سال متوالی موفق به تمدید گواهینامه ISO ۱۷۰۲۶ شده و همچنین اخذ گواهینامه مذکور در آزمایشگاه‌های فاضلاب، ریز آلاینده معدنی آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه باکتریولوژی شهرستان خرمدره نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد و همواره جزء آزمایشگاه برتر در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به اجرای برنامه ایمنی آب با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبریز تا مصرف کننده در استان زنجان نیز اشاره کرده و گفت: با اجرای این برنامه و با شناسایی تهدیدات موثر در کیفیت آب، اولویت‌بندی آن‌ها و اجرای اقدامات اصلاحی برای رفع تهدید و همچنین پیش‌بینی برنامه‌هایی برای اطمینان از عملکرد صحیح اقدام‌های اصلاحی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف موجب تضمین کیفیت آب می‌شود.

وی گفت: هم اکنون برنامه ایمنی آب در شهر‌های زنجان، ابهر، خرمدره و مجتمع‌های آبرسانی والایش و خراسانلو اجرا شده و در شهر‌های قیدار، زرین آباد و روستای دیزج آباد نیز طی سال جاری اجرا می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار