کد خبر: ۱۱۳۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 31 October 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از توزیع 153 تن انواع کود شیمیایی اوره، فسفات و پتاس به کارگزاران این شهرستان خبر داد.

 علی درویش نیا با اشاره به اینکه نقش کود شیمیایی در افزایش عملکرد برخی از محصولات زراعی از جمله گندم، ذرت، سویا و برنج موثر بوده و یکی از اصول اولیه تولید پایدار، ارتقاء کیفی خاک از بعد حاصلخیزی و برگرداندن مجدد عناصر غذایی جذب شده توسط گیاهان به خاک است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 153 تن انواع کود شیمیایی به 28 کارگزاران فعال در شهرستان قائم شهر توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با بیان اینکه برای تامین سلامت خاک و  نیل به افزایش عملکرد هکتاری و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، علاوه بر افزایش درصد مواد عالی خاکهای زیر کشت، تعیین نیاز کودی از اولویت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: 111 تن اوره، 25 تن فسفات و پتاس 17 تن توزیع در این شهرستان توزیع شد.

 

درویش نیا یکی از موثرترین و سریع ترین راه افزایش عملکرد هکتاری و غنی سازی محصولات کشاورزی و نقش بهبود حاصلخیزی خاک و تغذیه بهینه گیاهی در افزایش عملکرد هکتاری کشاورزی را تعیین مقدار، نوع و زمان مصرف کود برای دستیابی به خودکفایی نسبی، تولید غذای سالم و امنیت غذایی و افزایش درآمد کشاورزان دانست.

 

وی تصریح کرد: نقش مصرف بهینه کود در افزایش عملکرد و تولید محصولات کشاورزی سالم، علاوه بر افزایش عملکرد هکتاری کیفیت محصولات کشاورزی را ارتقاء می بخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار