معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح شهرها و روستاهای شهرستان در صورت عدم مراجعه برای رسمی کردن انشعاب آب و خرید اشتراک ، مشمول پرداخت جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 31 October 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رعنا قدردان گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۲۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در شهرها و روستاها شناسایی، تعیین تکلیف و با نصب کنتور تبدیل به انشعاب مجاز شد .
وی انشعابات غیرمجاز را معضلی برای تامین پایدار آب عنوان کرد و افزود: این انشعابات علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید کم‌آبی‌ها، موجب آلودگی شبکه توزیع آب، کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت سوراخ‌گیری غیراصولی،تضییع حقوق مشترکان قانونمند، افزایش هدررفت آب و تخریب دستگاه‌های اندازه‌‌گیری آب شده و مشکلات تأمین آب را دامن می‌زند.
قدردان تاکید کرد: به منظور مدیریت شبكه توزیع آب شهرستان، پیمایش لحظه‌ای مشتركان با جدیت در حال انجام است و اکیپ های پلیس آب شرکت آب و فاضلاب خوی در تمامی شهرها و روستاهای تحت پوشش با پیمایش لحظه‌ای شبکه توزیع، با متخلفان و هرگونه انشعاب غیرمجاز آب بشدت برخورد می کنند.
معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی افزود: خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از این گونه انشعابات باعث شده است که طی سال‌های اخیر شرکت آب و فاضلاب نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و برخورد با عاملین برقراری اینگونه انشعابات را با انسجام بیشتری مورد پیشگیری قرار دهد.
قدردان به افرادی که به صورت غیرمجاز از شبکه توزیع آب برداشت می کنند، موکدا توصیه کرد: نسبت به قانونی کردن انشعاب و دریافت اشتراک به ادارات آب در شهرهای شهرستان مراجعه کنند در غیر این صورت بدون هیچ بخشودگی مشمول جرایم سنگین مالی خواهند شد.
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: مرکز ارتباطات مردمی آبفا (سامانه ۱۲۲) به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در رابطه با انشعاب‌های غیرمجاز است تا در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار