مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد گغت: هدف اصلی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری احیای کارکرد‌های مساجد و به دنبال آن نیز جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ 01 November 2023



 

یه گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیین رونمایی از فعالیت‌های فرهنگی نوجوانان کانون‌های مساجد استان یزد ظهر چهارشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد برگزار شد و از پوستر‌های این اقدامات رونمایی شد.

محسن رستگاری با اشاره به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری با مشارکت جوانان و نوجوانان در مساجد گفت: هدف اصلی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری احیای کارکرد‌های مساجد و به دنبال آن نیز جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

وی افزود: ما این هدف را با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر و همچنین استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری است که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از جمله این دستگاه‌ها هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد با اشاره به هفته نوجوان ادامه داد: هفته نوجوان با شهادت فهمیده شروع می‌شود که ما نیز این فعالیت‌های نوجوانان مسجدی را همزمان با این هفته شروع کرده‌ایم.

رستگاری با اشاره به اجرای طرح‌های « پویش کتابخوانی طراوت»، « حکمت معنوی» و « تجلیل از نوجوانان مسجدی» بیان کرد: در طرح پویش کتابخوانی طراوت، نوجوانان مسجدی از مسجد کتاب‌امانت می‌گیرند و با مطالعه کتاب‌ها در قالب یک صوت یا فیلم دو دقیقه‌ای به معرفی کتاب می‌پردازند.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی‌ها به نفرات برتر این پویش جوایزی اهدا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد بیان کرد: پویش کتابخوانی طراوت نیز اتفاق مبارک در مساجد ویژه نوجوانان است که قریب به ۶۰ عنوان کتاب برای مساجد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این کتاب‌ها منابع برای نوجوانان است که کتاب‌ها با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد تهیه شده است.

رستگاری بیان کرد: در طرح طراوت ۱۴۰۰ نوجوان ثبت نام کرده‌اند که قرار است در قالب این پویش در مساجد در گعده‌ها کتاب‌ها مطالعه شده و در قالب فیلم یا صوت در پویش شرکت کرده و از جوایز بهره‌مند شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد همچنین با اشاره به پویش « تجلیل از نوجوانان مسجدی» بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در اجلاس سراسری نماز یکی از برنامه‌های ما برگزاری پویش تجلیل از نوجوانان مسجدی است زیرا مقام معظم رهبری در این اجلاس بیاناتی داشتند که نوجوانان مسجدی در مساجد تشویق شوند که ما با همکاری دستگاه‌های فرهنگی این اقدام را دنبال کرده‌ایم.

وی افزود: ائمه جماعت در مساجد و کارگزاران این اتفاق را در بین دونماز و یا بعد از نماز رقم می‌زنند و نوجوانان فعال مسجدی تجلیل می‌شوند.


وی همچنین بیان کرد: مرور وصیت نامه شهدا نیز از پویش‌های دیگر ما است که توسط نوجوانان و در بین دو نماز در مساجد اجرایی می‌شود و وصیت نامه شهدا قرائت می‌شود.

احیای کارکرد‌های مساجد در اولویت فعالیت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در حوزه مساجد است
مصطفی زارع‌زاده، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این مراسم ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه گفت: رژیم حرامزاده اسرائیل امروز جنایت‌های عظیمی را مرتکب شده است که دل هر آدم آزاده‌ای را در سراسر دنیا به درد می‌آورد و‌امیدواریم به زودی اتفاقات خوب بیافتد و شاهد پیروزی جبهه حق بر کفر باشیم و مشکلات دنیا اتمام یابد.

وی گفت: پایه و اساس شهرسازی اسلامی، مسجد است و حضرت رسول (ص) نیز همین را بر ما آموخته‌اند و در صدر اسلام و اوایل انقلاب اسلامی نیز به خوبی این نقش را مشاهده کرده‌ایم.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: طرح‌های طراوت نیز برنامه‌های مختلفی دارند که ظهور و بروز حضور نوجوانان را در سرود سلام فرمانده در میدان‌امیرچقماق یزد مشاهده کردیم.

زارع‌زاده بیان کرد: آوردن نوجوان به مساجد و احیای کارکرد‌های مساجد به نوعی برگشت کارکرد‌های صدر اسلام و اوایل انقلاب اسلامی است که ما در سازمان سعی داریم با قوت در کنار عزیزان باشیم.

وی بیان کرد: این طرح‌ها می‌تواند نوجوان ما را در مساجد نگه دارد و سازمان نیز همیشه همراهی داشته‌اند تا برنامه‌های مانند کانون‌های مساجد اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار