مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: اساسی‌ترین رسالت هنر متعهد جهاد تبیین است که ما در استان البرز به آن می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 07 November 2023

از توانمندی گروه‌های نمایشی تئاتر البرز می‌توان در مسیر جهاد تبیین بهره برد

به گزارش «تابناک البرز» سعید جابری انصاری در خصوص برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز اظهار کرد: از ظرفیت و توانمندی گروه‌های نمایشی تئاتر استان البرز می‌توان در مسیر جهاد تبیین بهره برد و پیام‌ها را به مردم منتقل کرد، اساسی‌ترین رسالت هنر متعهد «جهاد تبیین» است، هنر تئاتر، به خصوص تئاتر مردمی و خیابانی ظرفیت بزرگی است که از طریق آن می‌توان حرف‌ها را به طریق هنرمندانه‌ای با مردم در میان گذاشت.

وی ادامه داد: همانگونه که همواره آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و مجتبی عبداللهی استاندار البرز در موضوع جهاد تبیین تاکید داشته اند، ما نیز تلاشمان بر این بوده است که در موضوعات و برنامه‌های فرهنگی _ هنری و رسانه‌ای به ویژه در برگزاری جشنواره‌ها از جمله جشنواره‌های تئاتر، سینما و رسانه، با پرداختن به موضوعاتی در خصوص جوانی جمعیت، عدالت، امید آفرینی و انتخابات با مشارکت دادن نهادهای مردمی به این امر مهم بپردازیم.

دبیر ستاد اطلاع رسانی دولت در استان البرز گفت: در رویداد مهم دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز امسال ۴۲ اثر صحنه‌ای و ۲۱ اثر خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که بعد از بازخوانی و بازبینی آثار ۱۰ اثر صحنه‌ای و ۴ اثر خیابانی به مرحله نهایی راه یافتند که از امروز ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ رقابت خود را آغاز نمودند.

سعید جابری انصاری افزود: بعد از برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز، ۳ اثر صحنه‌ای و ۱ اثر خیابانی به دبیرخانه جشنواره فجر اعلام می‌گردد.

وی ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی تئاتر، فیلم و پادکست گرفته تا داستان، هجمه‌ی ناجوانمردانه‌ای بر ضد معارف دینی و انقلابی ما آغاز کرده اند که می‌توانیم با هنر تئاتر که ابزار تأثیرگذار مقابله با جنگ نرم دشمن است، مقابله کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه اظهار داشت: از محمود سرباز، معاون هنری و سینمایی و همکاران ایشان، هیأت داوران، انجمن نمایش و کلیه عوامل و دست اندرکارن برگزاری این رویداد مهم تشکر و قدردانی می‌نمایم.

گفتنی است دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در کرج در دو محل تئاتر شهر و سالن سیروس صابر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار