مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بندر گناوه در سال ۸۵ به عنوان نخستین بندر تجاری کشور به بخش خصوصی واگذار شده و اکنون با ۵۴۰ فروند شناور سنتی، بزرگ کانون این نوع شناورها در کشور است.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 08 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، محمد شکیبی‌نسب روز چهارشنبه در بازدید معاون عمرانی استاندار بوشهر و شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی از روند اجرای طرح توسعه جامع بندر گناوه اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ششم و هفتم توسعه و تاکید مقام معظم رهبری در بحث توسعه اقتصاد دریامحور سازمان بنادر و دریانوردی در کلیه بنادر کشور از جمله بنادر استان بوشهر برنامه‌های توسعه‌ای بسیار خوبی در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: یکی از این برنامه‌های توسعه ای، در بندر گناوه محقق شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به سنوات طولانی که اقدام توسعه‌ای در بندر گناوه انجام نشده بود در این مرحله با توجه به مشکلات ایمنی و تردد که در بندر گناوه وجود داشت و همچنین وقوع آتش سوزی و مطالبه جدی مردمی طرح توسعه این بندر در سال گذشته عملیاتی شد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: بیش از ۷۵ درصد مردم شهرستان گناوه از راه دریا ارتزاق دارند که در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی در بحث توسعه بندر گناوه برای ارتقاء ظرفیت شناور‌های ۲ هزار تنی به ۵ هزار تنی را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

وی افزود: طرح توسعه جامع بندر گناوه اکنون بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام این طرح امکان تخلیه و بارگیری شناور‌های پنج هزار تنی را در بندر گناوه فراهم می‌کند.

شکیبی نسب ادامه داد: با خاتمه طرح توسعه جامع در بندر شرایط برای تردد کشتی‌های پنج هزار تنی فراهم و مشکل دیرینه نبود ایمنی تردد در گناوه برطرف خواهد شد.

با اجرای طرح توسعه جامع بندر گناوه در آینده نزدیک در بحث اشتغالزایی و رونق اقتصادی شهرستان تحولی چشمگیر ایجاد خواهد شد.

موج‌شکن در نظر گرفته شده در فاز نخست این طرح در مجموع به طول ۲ هزار و ۳۸۸ متر اجرایی خواهد شد که ۶۱۹ متر مربوط به موج شکن شمالی و یک‌هزار و ۷۶۹ متر مرتبط با موج شکن جنوبی است.

همچنین یک دیوار حفاظتی (بتنی) به طول یک‌هزار و ۷۰۰ متر و ۹۸۰ هزار متر مکعب لایروبی در فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه اجرا می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار