مدیر هماهنگی امور استان‌های هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروه‌های نمایشی برای ویرایش یا ثبت گروه‌های خود در سامانه وزارتخانه اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ 12 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن رونده روز شنبه در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان ایلام اظهار کرد: امکان ویرایش، حذف یا ثبت گروه‌های نمایشی در سامانه برای هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش فراهم شده است.

وی در خصوص بیمه هنرمندان هم افزود: با توجه به پیگیری بیمه هنرمندان از طریق صندوق اعتباری هنر، باید فعالیت‌های این قشر بر اساس سرفصل‌های تدوین شده باشد.

رونده، برگزاری جشنواره‌های تئاتر را فرصتی ارزنده برای شناسایی استعدادهای جوان و نوجوان و استفاده از تجارب و دانش پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی برشمرد.

وی ادامه داد: تئاتر و هنرهای نمایشی بهترین مضامین برای بیان مشکلات و نیازهای روز جامعه است که به زبان هنر نمایش به مخاطبان ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام هم گفت: هنرهای نمایشی قدمتی کهن به درازای تاریخ دارد و بشر از همان ابتدای خلقت تاکنون با تئاتر و نمایش انس داشته است.

علی هوشمند افزود: هنرهای نمایشی و تئاتر محلی برای اشاعه مکارم اخلاقی همراه با شعائر اسلامی و ایرانی است.

وی ادامه داد: هنرمندان عرصه نمایش و تئاتر باید در کنار رقابت برای انتخاب شدن، رفاقت و دوستی را نیز مد نظر داشته باشند.

هوشمند تاکید کرد: در فضای نمایش استان ایلام همواره شاهد خلق آثاری بدیع و تازه از هنرمندان مستعد و باانگیزه این استان هستیم.

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان ایلام هم گفت: با فراخوان این جشنواره در ابتدا هشت اثر صحنه‌ای و ۶ نمایش خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

میلاد محمدیان شمالی افزود: با بازبینی نمایش‌ها در نهایت پنج تئاتر صحنه‌ای و چهار اثر خیابانی پس از بازبینی به بخش مسابقه راه یافت./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار