استاندار کرمان از نیاز استان به نیروی کار ماهر سخن به‌میان آورد و گفت: این در حالی‌ست که نیروها مهارت لازم را ندارند و مجموعه‌هایی مانند دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند مهارت را به وجود آوردند و آموزش‌های مورد نیاز را ارائه دهند.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 12 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: کرمان استانی صنعتی با محوریت معادن است و دارای خودروسازی، شرکت‌های معدنی، صنایع جنبی و پایین دستی است.

وی از نیاز استان کرمان به نیروی کار ماهر سخن به‌میان آورد و ادامه داد: این در حالی‌ست که نیرو‌ها مهارت لازم را ندارند و مجموعه‌هایی مانند دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند مهارت را به وجود آوردند و آموزش‌های مورد نیاز را ارائه دهند.

استاندار کرمان با اشاره به راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای کشور در کرمان بیان کرد: اگر بتوانیم زیرساخت خوبی در آموزش فراهم کنیم و در مرحله اول اجرای این کنسرسیوم خوب عمل کنیم بنابراین شرکت‌ها رغبت می‌کنند همکاری داشته باشند و ظرفیت‌های خود را در اختیار قرار می‌دهند.

فداکار خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای در استان کرمان به نفع نیروی کار، اشتغال و شرکت‌های استان است و ظرفیت آموزشی هم فعال می‌شود.

در همین حال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: کمیته مهارت ذیل کارگروه اشتغال استان کرمان تشکیل شده است تا برای ارائه مهارت به افراد جویای کار اقدام شود.

امیر حسن‌زاده ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان ظرفیت لازم برای ارائه مهارت به فارغ التحصیلان را داشت و پای کار راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال کشور در کرمان آمد و امروز ۱۹ شرکت با دانشگاه تفاهمنامه امضا کردند تا مهارت‌آموزی در قالب رشته‌های دانشگاهی و دوره‌های کوتاه‌مدت ارائه شود.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: کرمان از استانی معدنی به سمت استانی صنعتی رفته و روز به روز بیشتر به نیروی ماهر نیاز داریم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار