کرمان - ایرنا - نمایشگاه شهرواره مدیریت شهری (شمش فناور) با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 14 November 2023

به گزارش تابناک کرمان از روابط عمومی شهرداری کرمان، شهردار روز سه‌شنبه در این مراسم دانش را دارایی نامشهود توصیف کرد و با تاکید بر اینکه باید میزان دارایی نامشهود شهر و استان کرمان را افزایش دهیم افزود: شهرداری‌ها که ۳۷۰ وظیفه قانونی داشته و ارتباطات وسیعی دارند و می‌توانند کمک کنند این زیست‌بوم به سمتی حرکت کند که دارایی نامشهودش افزایش پیدا کند.

سعید شعرباف خاطرنشان کرد: شهرداری، ابزار‌های خوبی از جمله تبلیغات محیطی، مجوز‌ها و امکان خرید تضمینی برخی از محصولات را دارد که در این زمینه‌ها می‌تواند از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با نگاه متفاوت حمایتی که در مدیران استان وجود دارد، زمینه برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان آماده است و این نمایشگاه یک نقطه آغاز است.

شهردار کرمان یادآور شد: سرعت رشد فعالیت‌های دانش‌بنیان بالاست و در تلاش هستیم شهرداری کرمان جزو شهرداری‌های برتر کشور در حوزه رشد و خلاقیت شود.

شهرداری کرمان حامی نگاه‌های نوآورانه است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز گفت: شهرواره مدیریت شهری قرار است تعریف جدیدی از تعاملات شهرداری با حوزه‌های بیرونی ارائه کند که مبتنی بر رویکرد تحولی است و در دوره اخیر شهرداری کرمان در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری محقق شده است.

وحید خطیبی افزود: مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری که حدود ۲ سال پیش شروع به‌کار کرد، پنجره‌ای از شهرداری به سمت افرادی بود که نگاه نوآورانه را مطالبه می‌کنند، اما کمتر حمایت می‌شوند و قرار بود این مرکز حامی چنین افرادی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گفتمان نهاد‌های دولتی و غیردولتی از شرکت‌های دانش‌بنیان زیاد گفته می‌شود، اما در عمل، حمایت واقعی نمی‌بینیم؛ شهرداری کرمان علاقه‌مند بود در این حوزه وظیفه خود را انجام دهد و این نمایشگاه، فضایی برای برقراری ارتباط با امثال ۵۰ شرکت دانش‌بنیانی است که در آن حضور پیدا کرده‌اند تا مخاطبان بتوانند آن‌ها را ببینند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان بیان کرد: شهرداری از دو جهت در این رویداد سهم دارد؛ نخست از جهت نیاز‌های فناورانه بخش‌های مختلف شهرداری که امیدواریم بتوانند نیاز‌های خود را در این نمایشگاه مرتفع سازند و سهم دوم شهرداری، دعوت از صاحبان صنایع و شرکت‌هاست که در اینجا حضور پیدا کنند.

وی ضمن تشکر از شهردار کرمان، مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری و روسای پارک‌های علم و فناوری که بسیار کوشیدند این رویداد برگزار شود، ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه پربار باشد.

صنایع بزرگ از شرکت‌های کوچک حمایت کنند

رییس پارک علم و فناوری هایتک نیز در این نشست با تشکر از مدیران شهرداری گفت: رویداد‌هایی مثل نمایشگاه‌ها فرصت بسیار خوبی برای دیده شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی محصولات شرکت‌ها به دستگاه‌های اجرایی، صنایع و جامعه هدف است و کار ارزشمندی انجام شده است.

فرشید کی‌نیا افزود شهرداری فضای مناسبی را در اختیار قرار داده و امیدواریم این حمایت‌ها ادامه پیدا کند و بتوانیم نمایشگاه‌های تخصصی و موضوعی هم برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در استان کرمان، ظرفیت صنعتی بالایی وجود دارد، اساتید، دانشجویان و مراکز پژوهشی قابل توجهی داریم و جزو استان‌های برتر در زمینه تولید دانش هستیم، اما رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط و درآمد سرانه و اشتغال استان، بالا نیست.

رییس پارک علم و فناوری هایتک گفت: شاید حلقه مفقوده در این میان، توجه بیشتر به تولید دانش و استفاده از آن در صنایع و تبدیل دانش به فناوری است.

وی تاکید کرد: صنایع بزرگ باید به شرکت‌های کوچک توجه داشته باشند و از آن‌ها حمایت کنند تا در آینده نزدیک تبدیل به شرکت‌های تولیدی توانایی شوند که در روز‌های سخت بتوانند دست صنایع بزرگ را بگیرند.

کی‌نیا افزود: رویکرد دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی هم در جذب دانشجو و انجام کار‌های پژوهشی باید براساس نیاز بازار و کسب‌وکار باشد.

وی یادآور شد: وظیفه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد نیز حمایت از فناوران است که باید بین صنایع و دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کنند و ما سعی داریم این ارتباط را با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ایجاد کنیم.

رییس پارک علم و فناوری هایتک بیان کرد: شهرداری‌ها به خاطر اینکه با مسایل متنوع و پیچیده‌ای سروکار دارند و با همه اقشار در ارتباط هستند، محلی برای مرجعیت، حمایت و راه‌اندازی و به ثمر رساندن ایده‌های خلاقانه هستند که در کرمان خوشبختانه شهرداری به این سمت حرکت کرده است.

برای تحقق اقتصاد پایدار از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک بگیریم

رییس پارک علم و فناوری استان کرمان نیز ضمن تشکر از شهرداری برای برگزاری این نمایشگاه، گفت: برای تحقق اقتصاد پایدار باید از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک بگیریم.

حسین کاظمی تصریح کرد: در حالیکه چهار درصد دانشجویان و اساتید کشور در استان کرمان هستند، در زمینۀ اقتصاد دانش‌بنیان چندان موفق نبوده‌ایم؛ تنها یک درصدشرکت‌های دانش‌بنیان کشور در استان کرمان هستند؛ در کشور به ازای هر صد هزار نفر جمعیت حدود ۱۲ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد و ما در استان کرمان به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، ۳.۲ شرکت دانش‌بنیان داریم که باید در این زمینه اقدامات بیشتری انجام شود و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهدافی که در برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها دنبال می‌شود، توسعه بازار محصولات است و ما در پارک علم و فناوری استان، برنامه منسجمی برای توسعه بازار شرکت‌ها داریم و توانسته‌ایم منابع خوبی در این زمینه جذب کنیم.

تمرکز بر هوشمندسازی یکی از سیاست‌های شوراست

رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای اسلامی شهر کرمان هم گفت: یکی از سیاست‌های شورا، تمرکز بر هوشمندسازی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است و در همین راستا مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری راه‌اندازی شد؛ و امروز هم شاهد برگزاری چنین نمایشگاهی هستیم.

سید محمدصادق تقوی افزود: از همه کسانی که برای برگزاری این نمایشگاه زحمت کشیدند، تشکر می‌کنیم و از شرکت‌های دانش‌بنیان انتظار داریم مطالبه بیشتری از همه نهاد‌های اجرایی داشته باشند و ما هم در شورا از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

رویداد شهرواره مدیریت شهری (شمش) با محوریت فناوری و نوآوری شامل نمایشگاه، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و با حضور بیش از ۵۰ شرکت و مرکز دانش‌بنیان و فن‌آور در مجموعه ورزشی شهرداری کرمان در حال برگزاری است و نمایشگاه آن امروز با حضور مدیران شهری افتتاح شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار