پیش از گشایش رسمی بیست و دومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، همایش بزرگ هوشمندسازی کشاورزی در استان اصفهان با حضور جمعی از مدیران ستادی، کشوری و همچنین از وزارت جهاد کشاورزی با موضوع ضرورت به کارگیری سیستم های هوشمند آبیاری آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 15 November 2023

این همایش با حضور معاونین آب و خاک سازمان های جهاد کشاورزی استان ها با سخنرانی و بیان نقطه نظرات عباسی مشاور وزیر و مجری سامانه های نوین آبیاری، سرافرازی مدیرکل دفتر آب وزارت جهادکشاورزی و عزیزبیگی معاون دفتر شبکه های آبیاری وزارت جهادکشاورزی و مهرداد مرادمند رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در سالن همایش ها نمایشگاه اصفهان برگزار شد.

در این همایش در خصوص سامانه‌های نوین آبیاری، مدیریت آب، بهینه‌سازی سیستم‌های آبیاری، بررسی تولید و آبیاری با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری، هوشمندسازی آبیاری، راهکارهای افزایش صرفه‌جویی آب، کاهش مصرف آب مزرعه و… بحث و تبادل نظر شد.

در گشایش رسمی بیست و دومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه جامع کشاورزی و صنعت آب و فاضلاب اظهار کرد: هدف از ایجاد یک نمایشگاه و برگزاری رویدادهای مختلف در آن ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و آشنایی با سلایق و درخواست‌های مصرف‌کنندگان است.

وی افزود: نمایشگاه حرکت اقتصادی است که با شکل‌دهی یک فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید، نقش مهمی را در ارائه توانمندی‌های مشارکت‌کنندگان و دریافت سفارش از مشتریان ایفا می‌کند.

طحانیان خاطرنشان کرد: استان اصفهان یکی از استان‌های پرظرفیت در حوزه کشاورزی است و همیشه مورد رصد شرکت‌های فعال این بخش بوده و نمایشگاه کشاورزی امسال نسبت به دوره گذشته با ۳۵ درصد افزایش در حوزه مشارکت غرفه داران و تنوع کالایی مناسب‌تر نسبت به سال قبل رشد دارد.

مهدی حسینی، رییس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران نیز در این آیین گفت: اصفهان قطب کشاورزی در کشور است که همواره نقشی تعیین کننده در تامین نهاده های کشاورزی داشته است. 

مهرداد مرادمند، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم در این جلسه با تاکید بر ایجاد ساختارهای مصرف بهینه آب در کشاورزی افزود: هرچه قدر بهره وری مصرف آب در کشاورزی بالاتر رود. اقتصاد کشاورز هم متحول می شود و در نتیجه می تواند هزینه بیشتری برای بخش های زیرساختی و استفاده بهینه از آب نماید.

به گفته وی برگزاری بیست و دومین دوره از نمایشگاه کشاورزی از ۲۳ تا ۲۶ آبان، رویداد دیگری است که علاقه‌مندان بسیاری را به‌مانند دوره‌های گذشته جذب خود می‌کند. 

مرادمند تاکید کرد: در نمایشگاه امسال دانش بنیان ها و تولیدکنندگان مبدع نیز حضور دارند که رسالت همه بخش های مذکور تامین امنیت غذایی جامعه است.

این نمایشگاه تا تاریخ ۲۶ آبان ماه در ساعت بازدید ۱۵ الی ۲۱ میزبان کشاورزان، مزرعه‌داران، باغداران، شرکت‌های صنعتی کشاورزی، بخش‌های کشاورزی دولتی، توزیع‌کنندگان و فروشندگان تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی، دانشجویان و مؤسسات تحقیقاتی در رشته کشاورزی در کنار جامعه مهندسان کشاورزی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار