مدیرعامل آبفای خوزستان در پی بارندگی شدید و جاری شدن آب در معابر و خیابان‌های محلات اهواز از رفع آبگرفتگی برخی مناطق شهر تا چند ساعت آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 16 November 2023

تابناک خوزستان: محمدرضا کرمی‌نژاد با اشاره به بارش بیش از ۲۰ میلیمتری باران در کلانشهر اهواز گفت: در برخی از نقاط آبگرفتگی‌هایی وجود دارد که با فعال شدن پمپ‌ها مشکل این نقاط به زودی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در بحث آبگرفتگی شهر وجود ندارد افزود: در گذشته وقتی به این شکل بارندگی رخ می‌داد شاهد آبگرفتگی در بسیاری از نقاط کلانشهر اهواز بودیم اما اکنون وضعیت خیابان‌ها بسیار بهتر است.

بسیاری از مناطق اهواز در گذشته بر اثر بارش دچار آبگرفتگی شدید می‌شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از مناطق مختلف اهواز ، شاهد شرایط مطلوبی در خیابان‌ها هستیم البته در برخی از نقاط آبگرفتگی‌هایی وجود دارد که با فعال شدن پمپ‌ها مشکل این نقاط نیز به زودی برطرف می‌شود.

وی افزود: بسیاری از مناطق اهواز در گذشته بر اثر بارش‌ها دچار آبگرفتگی شدید می‌شدند که با اقدامات انجام شده در بحث اجرای طرح فاضلاب، وضعیت بسیار بهتری دارند.

کرمی نژاد با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی طرح فاضلاب اهواز افزود: اجرای کامل این طرح در حل مشکل آبگرفتگی و دفع آب‌های سطح و فاضلاب بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی تیم های عملیاتی این شرکت، شرایط در زمینه آبگرفتگی خیابان‌ها مطلوب است و جای نگرانی نیست.

تیم‌های عملیاتی برای رفع آبگرفتگی کوی علوی مشغول فعالیت هستند

وی افزود: در حال حاضر همه ایستگاه‌های پمپاژ فعال هستند و هیچ مشکلی برای دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در اهواز وجود ندارد. تنها در برخی نقاط مثل کوی علوی شاهد آبگرفتگی هستیم که به زودی این مشکل حل خواهد شد.

کرمی نژاد گفت: با توجه به شدت باران و گود بودن منطقه کوی علوی و همچنین اجرایی نشدن کارهای فاضلابی در این منطقه، بعد از بارندگی امروز شاهد آبگرفتگی بودیم که با تلاش همکارانم کار تخلیه آب در این نقطه در حال انجام است.

وجود ۳۰ پمپ سیار تخلیه آب در اهواز

وی با اشاره به نصب پمپ جدید در منطقه کوی علوی برای تخلیه آب افزود: بیشترین پمپ در این منطقه وجود دارد و تلاش می‌کنیم هر چه سریعتر اقدامات لازم انجام شود همچنین ۳۰ پمپ سیار برای اهواز در نظر گرفتیم که در شرایط بارندگی از آنها استفاده می‌شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: تمام فاضلاب اهواز لایروبی شده و گیری در شبکه وجود ندارد اما وقتی شدت بارندگی‌ها بسیار است، تخلیه آب در برخی مناطق زمان‌بر می‌باشد هر چند شرایط در خیلی از نقاط شهر از جمله کیانپارس، کیانشهر، کروشات، خیابان‌های شیخ بها، کسایی و حضرت زینب بهتر از قبل است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان فعالیت بارشی که از اوایل وقت دیروز چهارشنبه در استان آغاز شده است تا اواسط روز جمعه تداوم دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار