مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تمرکزگرایی افراطی یکی از آفت‌های تعلیم و تربیت در مدارس است که این موضوع باعث می‌شود معلمان ابداعاتی در شناسایی محتوا نداشته باشند که در پی آن خلاقیت آنها از بین می‌رود.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 16 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، علی پارسانیا مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین پیش از ظهر امروز در گردهمایی نو معلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهارت‌های مهم معلمان این است که به موقع سخن بگویند، اظهار داشت: معلمان بیش از آنکه از زبانشان در کلاس درس استفاده کنند باید گوش شنوا داشته باشند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از آنجایی که باید قدر سرمایه‌ها را دانست و از تجربیاتشان استفاده کرد، گفت: نومعلمان باید در مسیر ۳۰ ساله تعلیم و تربیت، سرمایه‌ها را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: بعد از گذشت ۱۱ سال هنوز هم به دنبال اجرایی سازی آن هستیم.

پارسانیا با بیان اینکه وقتی صحبت از تحول می‌کنیم یعنی وضع موجود مطلوب نیست، ادامه داد: مشکلات زیادی داریم و یکی از مسایلی که این سند به دنبال آن است بحث معیشت معلمان، تربیت معلم، دوره‌های ضمن خدمت و بسیار از موضوعات دیگر که این سند به دنبال آن است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رابطه بین پژوهش و تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش ضعیف است، ادامه داد: همچنین در کمبود فضا و معماری مدرسه ضعف داریم که در سند تحول به این موضوعات هم اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت آموزش و پرورش ضعف جدی وجود دارد، گفت: تمرکزگرایی افراطی یکی از آفت‌های تعلیم و تربیت در مدارس است که این موضوع باعث می‌شود معلمان ابداعاتی در شناسایی محتوا نداشته باشند که در پی آن خلاقیت ان‌ها را از بین می‌رود.

پارسانیا با بیان اینکه اگر همه این موارد را هم اصلاح کنیم، تحولی رخ نداده است چرا که تحول زمانی رخ می‌دهد که دانش‌آموز به خدا متصل شود، افزود: تفاوت آموزش و پرورش ما در این است که ما به دنبال تربیت آدم هستیم نه دانشمند، آدمی که او را به مبدا هستی متصل کنیم، آن وقت است که می‌توان گفت تحول صورت گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خطاب به نومعلمان گفت: نباید به این افتخار کنیم که بهترین تدریس را می‌کنیم باید به این پیوسته متمرکز بشویم که آیا نظام اعتقادی دانش‌آموزان را خوب می‌سازیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار