چهارمین جشنواره موسیقی کیش "یامال" در حالی به کار خود پایان داد که هزاران نفر مخاطب را در چهار شب به سمت موسیقی جنوب کشاند.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 16 November 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این رویداد موسیقایی به مناسبت گرامیداشت "روز کیش" از جمعه شب ۱۹ آبان در تالار شهر کیش با اجرای گروه‌های موسیقی کوبکا از آبادان، بومیان کیش و گلعذار از سیستان و بلوچستان طی آیینی افتتاح شد.

در روز‌های شنبه و یکشنبه به ترتیب ۲۰ و ۲۱ آبان علاوه بر گروه‌های یادشده گروه‌های سار از آبادان، میسان از اهواز، هیرون از بوشهر و کوش از بندرعباس نیز برای علاقمندان به موسیقی در خانه بومیان، روستای بومگردی باغو و اسکله تفریحی کیش به روی صحنه رفتند.

همچنین دوشنبه ۲۲ آبان شب حسن ختام این رویداد، اجرای گروه گلعذار در اسکله تفریحی بود که با استقبال پرشور علاقه‌مندان به موسیقی جنوب همراه بود.

بر اساس این گزارش آیین گرامیداشت ابراهیم منصفی، هنرمند فقید موسیقی هرمزگان، در چهارمین جشنواره موسیقی کیش شکل اجرایی به خود گرفت. ابراهیم منصفی هنرمند موسیقی کشور، شاعر با بهره‌گیری از فرهنگ اقلیمی و گرایش به شعر زمانه، نقش مهمی را در فرهنگ و هنر محلی جنوب ایفا کرده است.

شایان ذکر است موسیقی جنوب ایران بدون تردید یکی از منابع مهم تاریخ شفاهی محسوب می‌شود، منبعی که آینه تمام نمای وقایع و اتفاقات تاریخی و اجتماعی فرهنگ قومی، در قالب آفرینش ترانه‌های اجتماعی و سیاسی و شرح دلاوری‌های مردمان این سرزمین است.

چهارمین جشنواره موسیقی کیش "یامال" با هدف گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان، ارتقای سطح هنرموسیقی آیینی و ایجاد فرصت حمایت از گروه‌های موسیقی و حرکات آیینی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار