رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیارد تومان هزینه شده که انتظار می‌رود تا پایان امسال این میزان به ۱۳ میلیارد تومان افزایش یاید.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ 17 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، رضا درویشی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در حالی که در سال آخر دولت گذشته برای سال ۱۴۰۰، ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر دیده شده بود این میزان اعتبار در سال ۱۴۰۱ به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیارد تومان هزینه شده که انتظار می‌رود تا پایان امسال این میزان به ۱۳ میلیارد تومان افزایش یاید.

این مقام مسؤول ادامه داد: روند جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تا دولت قبل ناچیز بوده به گونه‌ای که در سال‌هایی کمتر از ۱۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر وارد این دانشگاه شده‌اند.

درویشی بیان کرد: به دلیل نبود یک آینده پژوهی در ساختار جذب دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان، اکنون با کمبود و ناترازی بین تعداد خروجی‌های آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی و میزان نیاز به معلم مواجه هستیم.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری ۳۶۱ دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده که ۳۰۰ معلم ابتدایی جذب آموزش و پرورش استان بوشهر شده‌اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اضافه کرد: ظرفیت کنونی این دانشگاه یک‌هزار و ۴۳۵ نفر پذیرش دانشجو در مقطع روزانه در ۲ بخش پسران و دختران است که در کنار این تعداد آموزش مستمر و برنامه‌ای، ۱۷۵ نفر زیرپوشش برنامه مهارت آموزی قرار گرفته‌اند.

درویشی ادامه داد: مجوز پذیرش دانشجو معلم در رشته‌های الهیات و امور تربیتی برای این دانشگاه دریافت شده است و از سال آینده اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

این مقام مسؤول اعلام کرد: اگر چه مرکز تربیت معلم برازجان پس از ۲۰ سال تعطیلی مجدد با ۸۶ دانشجو معلم بازگشایی شده است، اما به دلیل نداشتن کد‌های مربوطه، قادر به دریافت هیچ گونه هزینه و نیروی انسانی جدید برای این مرکز نیستیم.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار