کد خبر: ۱۱۳۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 18 November 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

باران طراوت و شادمانی را با خود به سرزمین جنوب آورد لطافت و پاکیزگی خاصی به آسمان دلگیر خوزستان بخشید آسمانی که طی روزهای اخیر با آلایندگی‌های متفاوت طی ساعت‌های مختلف شبانه روز نفس مردم را تنگ کرده بود اما قطرات باران مرهمی بر معضل آلودگی هوا در این دیار شد.

آلودگی هوا طی روزهای اخیر منجر به تعطیلی مدارس در شهرهای مختلف استان خوزستان شد اما اینک طی روزهای اخیر با بارش رحمت الهی هوای شهرها لطیف‌تر و پاکیزه‌تر شد. مردم شادمان از بارش باران در فصل پاییز و شروع سردی هوا هستند.

قصه باران به همین خوشی و خرمی در جنوب غرب کشور باقی نماند این سکه روی دیگری نیز دارد آبگرفتگی معابر معضل تکراری و گویی حل نشدنی در شهرهای مختلف خوزستان با بارش باران رخ داد. معظل دیگری که با بارش باران رخ داد ایجاد مشکل تنفسی برای مردم و مراجعه به مراکز درمانی است.

طبق گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حدود ۶۵۰ نفر خوزستانی با علائم تنفسی بعد از بارش قابل توجه اخیر به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه مراجعه کردند. با توجه به اینکه در فصل پاییز و آغاز بارش‌ها و سردی هوا قرار داریم انتظار می‌رود مسئولان نسبت به لایروبی فاضلاب و کانال‌های روباز اقدام نمایند تا با بارش باران شاهد پس زدگی فاضلاب آب گرفتگی معابر نباشیم.


مردم بدانند پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، لایروبی کانال‌ها و آبروها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیلها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزیدر زمان بارندگی حائز اهمیت است تا از خسارت های احتمالی جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار