عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر اراک گفت: برای اولین بار در کشور ساخت ۶۸۰ واحد مسکونی صنعتی‌ساز در شهر جدید امیرکبیر اراک آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ 20 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حمید کریمی روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران از شهر جدید امیرکبیرافزود: روش ساخت در این واحدها با تکنولوژی جدید و با سرعت بالا در حال انجام است که روزانه سه ساختمان به روش صنعتی‌ساز تولید می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر اراک در ادامه گفت: دولت سیزدهم متعهد شد تا چهار میلیون واحد مسکونی را در راستای رفع مشکل مردم به خانه تامین کند که سهمیه شهرهای جدید در سطح کشور ۷۰۰ هزار واحد تعیین شده است.

کریمی با بیان اینکه سهمیه شهرهای جدید استان مرکزی در شهر جدید امیرکبیر و مهاجران، هشت هزار واحد مسکونی است، بیان کرد: یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار پهنه شهر جدید امیرکبیر است که طبق مصوبه شهرسازی برای جمعیت‌پذیری، ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

عضو هیات مدیره شهر جدید امیرکبیر اراک اضافه کرد: در محله ۲ امیرکبیر، ۶۰ هکتار به استعداد ۹۰۰ واحد در قطعه ۳۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده و در طرح جوانی جمعیت نیز ۹۷ واحد مورد نظر است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر اراک گفت: دفتر توسعه اجتماعی در شهر جدید امیرکبیر راه‌اندازی شده و همزمان زیرساخت‌ها در حال انجام است.

وی، درباره حمل و نقل و دسترسی به شهر جدید امیرکبیر افزود: ساخت قطار شهری به این شهربا همت مسئولان ارشد استان مرکزی در حال انجام است و مطالعات آن انجام شده و مرحله یک در دست اقدام است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر اراک ادامه داد: می‌توان از ظرفیت ایستگاه مشک‌آباد به طول ۱۰ کیلومتر از مسیر اصلی خط راه‌آهن برای این طرح استفاده کرد و به جمعیت پذیری شهر کمک کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار