مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه رحمت الهی همراه با بارندگی ها شامل حال شهروندان و روستاییان این استان شد گفت: بارندگی‌های ۲ شبانه روز گذشته در سطح استان فارس تاکنون خسارت جانی و مالی درپی نداشته است.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 21 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: فرهاد سعدی گفت: در پی بارندگی های اخیر در سطح استان فارس تا این لحظه خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: آبگرفتگی معابر در بعضی شهرهای استان ازجمله کازرون و شیراز رخ داده اما بسیار اندک و جزئی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: طی بارندگی اخیر در کازرون ۸۶ میلیمتر بارندگی رخ داده اما آبگرفتگی جزئی در بعضی منازل در ۲ روستا این شهرستان اتفاق افتاده که با مدیریت بحران در سطح شهرستان مشکل حل شده است.

سعدی با اشاره به برگزاری منظم جلسات مدیریت بحران استان و شهرستان های فارس طی روزهای گذشته برای آمادگی و پیشگیری از مخاطرات طبیعی ناشی از بارندگی گفت: بنابر اعلام و پیش بینی هواشناسی استان درخصوص بارندگی ها خصوصا در مناطق شمال غرب فارس و شهرستان های کازرون، ممسنی، رستم، سپیدان، فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده و طی یک هفته گذشته بصورت میدانی از این مناطق بازدید شد.

سعدی بیان کرد: پیش از وقوع بارندگی ها نیز اطلاع رسانی کامل برای هشدارهای هواشناسی به گروه های مختلف هدف انجام شده است.

این مقام مسوول اظهار کرد: آمادگی برای بارش حدود ۱۰۰ میلیمتری در سطح استان فارس وجود داشت که اندکی کمتر از پیش بینی ها بارندگی رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس تاکید کرد: تاکنون خسارت جانی و مالی در پی بارندگی اخیر در فارس رخ نداده است.

وی از احتمال تداوم بارندگی ها در مناطق جنوبی استان طی روز جاری خبرداد و گفت: بارندگی ها تا جمعه پیش رو بصورت پراکنده ادامه خواهد داشت و در اواسط هفته آینده نیز احتمال بارندگی در این استان وجود دارد که تا این لحظه شدت آن بطور کامل مشخص نیست که طی روزهای آتی درباره این سامانه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسوول همچنین از عدم بروز خسارت تا این لحظه به محصولات کشاورزی استان خبرداد و افزود: شهروندان استان فارس و خصوصا عشایر و کوهنوردان باید از تردد در ارتفاعات پرهیز کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار