استاندار گیلان در جمع مردم سرولات رودسر:
استاندار گیلان با اشاره به جدیت اجرای طرح تکام در استان گفت: یکی از راهبردهای دولت سیزدهم بهره مندی از ظرفیت روستا در بحث اشتغال و مسکن روستایی برای توانمندسازی روستائیان است.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 22 November 2023

توانمندسازی روستائیان برنامه راهبردی دولت استتوانمندسازی روستائیان برنامه راهبردی دولت استتوانمندسازی روستائیان برنامه راهبردی دولت استتوانمندسازی روستائیان برنامه راهبردی دولت استتوانمندسازی روستائیان برنامه راهبردی دولت است

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ؛ اسدالله عباسی استاندار گیلان و جمعی از مدیران کل استان گیلان عصر امروز (سه شنبه) در جمع صمیمی مردم سرولات بخش چابکسر رودسر، در مسجد این روستا که برخی از مشکلات و مطالبات مردمی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: مدیران و مسؤولان دولت مردمی و انقلابی، بایستی با روحیه جهادی و انقلابی به مردم که حق زیادی بر گردن انقلاب و نظام دارند خدمت کنند.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه مدیران اجرایی برای رفع مشکلات مردم افزود: مدیران با تمام توان برای خدمت صادقانه به مردم و رفع مشکلات و مطالبات به حق مردم اقدام کنند.

*سخت‌گیری‌ها درساخت مسکن برای روستازادگان کاهش یابد

استاندار گیلان در ادامه از مسئولان خواست تا سخت‌گیری‌ها در احداث واحدهای مسکونی برای روستازادگان در سطح روستاهای استان را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی، بازنگری این طرح و سند توسعه روستایی از خواسته‌های روستاییان است که باید مورد توجه قرار گیرد، اگرچه برای ساخت مسکن روستایی باید سخت‌گیری باشد اما این جدیت برای روستازادگان به حداقل برسد.

وی خاطر نشان کرد: مرتفع‌سازی در روستاهای گیلان تا حدی که برای بقیه روستائیان مزاحمتی ایجاد نشود، مشکلی ندارد، اما اگر مشرف به حیاط روستاییان باشد، قابل اجرا نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در ایجاد طبقات باید همه ظرفیت‌ها برای امدادرسانی و احداث زیرساخت‌های برق مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: برای دریافت سند روستایی تخفیف های لازم به روستاییان داده شود، بنیاد مسکن تاکنون برای صدور بیش از ۱۶۵ هزار سند روستایی اقدام کرده است ضمن اینکه بنیاد مستضعفان در مورد سند بنیاد علوی نیز باید اقدام کند.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه بستر و حریم رودخانه در منطقه سرولات بخش چابکسر مانند بقیه مناطق باید حفظ شود و در این عرصه‌ها هیچ مغازه و مسکن و مستحدثاتی نباید ایجاد شود، اظهار کرد: دیواره ها در حریم رودخانه ها باید محکم باشد ضمن اینکه استحکام بنا هم باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

*مزیت‌های نسبی و ظرفیتهای هر روستا باید فعال شود

استاندار گیلان با بیان اینکه توانمندسازی و توسعه روستاها، مسکن و اشتغال روستایی از برنامه‌های راهبردی دولت است که در گیلان نیز با حساسیت اجرا می‌شود به طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) اشاره و اظهار کرد: در اجرای این طرح در استان باید بر روستاهایی که ظرفیت مهاجرت معکوس دارند، تمرکز شود.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال و مسکن در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: مزیت‌های نسبی و ظرفیتهای هر روستا در حوزه‌هایی اعم از گردشگری، کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری باید فعال شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای پایایی روستا باید زیرساخت‌ها و رفاه لازم برای روستاییان فراهم شود، اضافه کرد: زمینه حضور روستاییان و ماندگاری روستازادگان در روستاها باید با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی های هر روستا فراهم شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به مناطق گردشگری خاطر نشان کرد: منطقه گردشگری به معنی ویلاسازی نیست بلکه باید با حفظ شرایط زیست محیطی، منابع طبیعی و چشم‌انداز آنها بتوان گردشگر را جذب کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه گردشگری در چابکسر باید ویژه دیده شود و در ورودی شهر دروازه زیبایی احداث گردد، افزود: به مباحثی چون وضعیت آنتن دهی تلفن‌های همراه در منطقه سرولات نیز توجه شود.

*حمایت از تولیدات کشاورزی و دامداری در دستور کار دولت

استاندار گیلان با بیان اینکه دهیاران و شوراها نمایندگان مردم هستند که بایستی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند، حمایت از تولیدات کشاورزی و دامداری را در دستور کار دولت دانست و بیان کرد: امسال نیز از تعاونی روستایی می‌خواهیم که با خرید مرکبات برای افزایش قیمت این محصول کمک کند تا کشاورز با قیمت بهتری محصول خود را به بازار عرضه کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهرستان رودسر به ویژه بخش چابکسر یکی از مراکز گردشگرپذیر این استان است، تصریح کرد: منطقه گردشگری یعنی حفظ شرایط زیست محیطی، منابع طبیعی و چشم‌انداز آن است که بایستی سرمایه‌گذاری شود تا به اقتصاد منطقه کمک شود نه اینکه در این مناطق ویلاسازی صورت گیرد و غیربومیان برای روزهایی از سال برای خوش نشینی از آن استفاده کنند.

عباسی با اشاره به اینکه چابکسر قرینه رامسر است که بایستی به بخش گردشگری آن از سوی اداره کل گردشگری توجه ویژه‌ای صورت گیرد، افزود: فرماندار رودسر با هم‌فکری شهرداری چابکسر و نیروی انتظامی برای هوشمندسازی دروازه ورودی استان و نمای ورود به استان که بیانگر استان متمدن، با فرهنگ و غنی است طرحی پیش بینی کنند و اعتبارات آن تعریف خواهد شد.

وی با اشاره به درمانگاه چابکسر که قرار بود توسط خیران ساخته شود اما بنا به دلایلی متوقف شده است و حمایتی ندارد، گفت: ادامه ساخت و تکمیل این درمانگاه بایستی هر چه سریعتر آغاز و مورد بهره برداری مردم منطقه قرار گیرد.

استاندار گیلان همچنین با حضور در یک شرکت تولیدکننده قطعات داخلی خودرو (روکش و کفی) با همراهی مدیران کل دستگاه های متولی بر ضرورت رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رونق تولید و افزایش اشتغال تاکید کرد.

بازدید از سد پلرود و راه جایگزین آن، بازدید میدانی از آخرین وضعیت احداث تصفیه خانه آب طول لات بخش رحیم آباد، حضور در جمع بسیجیان گلدشت رحیم آباد و بازدید از دستگاه کمپوستر زباله تر و بررسی پروژه های شهر چابکسر شامل چگونگی اجرای المان شهری ورودی این شهر، روند احداث پروژه طرح جامع سلامت و بهره برداری از 9 پروژه عمرانی و خدماتی در بخش کلاچای با حضور مسئولان استانی و شهرستان و مردم منطقه از دیگر برنامه های سفر استاندار گیلان به شهرستان رودسر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار